Beau van Erven Dorens is de spil in een nieuwe 360-campagne van online aanbiedingenplatform Social Deal. De campagne is ontwikkeld door Bald Jackal, het reclamebureau van Van Erven Dorens en Jeroen Klinkers.
De campagne wordt breed uitgerold: op televisie, radio, online video en outdoor. In de tv-commercial is Van Erven Dorens te zien zoals we 'm kennen: als waaghals, waarbij alles nét niet geheel volgens plan verloopt. Hij stort zich in allerijl in een raket om zodoende in de 'o' van Social Deal te geraken. 'Deals die je niet mag missen', wil het koopjesplatform maar zeggen.
Bij de totstandkoming van de campagne is ook Edward Bardoul betrokken, hij staat het jonge bureau sinds vorig jaar bij als creative director. De spot is geregisseerd door Yani, de productie staat op naam van Marije de Graaff. Social Deal heeft Van Erven Dorens in eerste instantie benaderd voor de samenwerking, die vervolgens heeft voorgesteld of hij met Bald Jackal het campagneconcept mocht bedenken en uitwerken.
Scarlet
Beau van Erven Dorens (53) is sinds tijden weer eens te zien in een reclamespotje. In 2005 schitterde de BN'er in zijn onderbroek ('Laat je niet uitkleden') in de veelbesproken reclamecampagne van telecombedrijf Scarlet, waarvoor hij onder meer een Loden Leeuw 'toebedeeld' kreeg. Meer recent, in 2019, was de knuffelkakker het gezicht in de kerstcommercial van Lidl.
Het reclamebureau Bald Jackal (niet te verwarren met Kale Jakhals, het televisieproductiebedrijf van Van Erven Dorens) bestaat sinds 2022. Het bureau werkt naast Social Deal voor merken als Douwe Egberts, Pickwick en Vluchtelingenwerk Nederland. De propositie luidt 'menselijk en lichtvoetig werk maken voor merken'.