Na jarenlang als ad interimmer bureaus in pitches te hebben begeleid, start Bart Kokke nu zijn eigen consultancybureau dat gespecialiseerd is in pitches en aanbestedingen.
In de afgelopen vijf jaar was Kokke betrokken bij zo'n veertig aanbestedingen, bij bureaus als N=5, Roorda en TheMerge. Raamovereenkomsten die hij heeft begeleid zijn voor veelal non-profit organisaties, zoals de Rijksoverheid, Kamer van Koophandel, NS en de politie. Met de lancering van Tender Canvas wil Kokke nu naar eigen zeggen zijn diensten uitbreiden en deze aanbieden aan bedrijven en organisaties binnen de creatieve industrie die minder bekend zijn met aanbestedingen.
Kokke over het zogenoemde Tender Canvas-model: 'Er wordt gekeken naar het type aanbesteding, de mogelijke fit met het bureau en de ervaring binnen een specifiek onderwerp of domein. Vanuit die aanpak wordt gezorgd voor de beste match tussen de publieke sector en de creatieve industrie.'
Volgens Kokke wordt de wereld van aanbestedingen veelal als ingewikkeld, saai en soms pijnlijk ervaren. 'En dat is het vaak ook. Om een pitch te winnen, moet je de pijnpunten wegnemen in het tenderproces en moet de inschrijving perfect zijn. Van allergie naar energie. Mijn model biedt genoeg ruimte om met een disruptieve tender-aanpak ervoor te zorgen dat pitches makkelijker en leuker worden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!