Dentsu Creative Amsterdam is het nieuwe bureau van gezinsbakfietsmerk Babboe. Een 'korte oriëntatie' ging aan deze keuze vooraf, het is niet bekend welke andere bureaus hierbij betrokken waren. In het verleden werkte Babboe met verschillende bureaus samen, waaronder Yune en Redkiwi.
De bekendheid van de houten bakfiets is sinds de oprichting in 2005 hoog, aldus Babboe, maar nu is het tijd voor een 'aanscherping' van het merk. Ook is het tijd voor 'verfrissing in de communicatie' en een betere aansluiting bij jonge gezinnen.
Rens Bosma, head of marketing Babboe: 'Al sinds het begin is het doel van Babboe om het leven leuker en makkelijker te maken. Dat geldt met name voor de ouders, maar de lol van een Babboe-ritje zit 'm vooral bij de kinderen. Daar wilden we de nadruk op leggen.'
In de campagne zien we de dagelijkse ritjes met de bakfiets door de ogen van kinderen. Voor hen gaat het hier niet om zomaar een ritje, maar 'een rondje door de achtbaan, een Formule 1-race of zelfs een woeste zeereis', aldus Babboe met gevoel voor overdrijving. De pay-off luidt: 'Magic in the ride'.
Ralph Balk, business director Dentsu Creative: 'Communicatie voor bakfietsen is over het algemeen heel eenvormig. Leuke gezinnetjes met schattige kindertjes, maar veel verder komt het niet. We wilden het daarom anders doen.'
De campagne, die naast Nederland in nog 'vijf grote Europese markten' loopt, wordt uitgerold in diverse online video's, social media, display en outdoor.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!