KesselsKramer wint het Duitse account van de Europese omroep Arte. Dat betekent dat KesselsKramer verantwoordelijk is voor de strategie, branding en campagnes van Arte Duitsland. KesselsKramer en Arte Duitsland werkten de afgelopen jaren al op projectbasis samen. Daarin werden campagnes gecreëerd voor Summer of Dreams, Re: en Arte Series. Meer campagnes zullen volgen.
Arte ziet zichzelf meer als een aanbieder van digitale inhoud dan als een televisiezender, veel van de programma's kunnen online worden bekeken voordat ze worden uitgezonden op arte.tv, in maximaal zes talen.
Met KesselsKramer aan boord zegt Arte de basis te willen leggen voor ‘de volgende generatie Arte’. Hiervoor werkt KesselsKramer aan een aangescherpte visuele identiteit, een merkcampagne en een always-on -, programmagerichte communicatie.
Zomerse stemmen
De programmagerichte communicatie startte deze zomer met de Summer of Voices, uitgezonden in juli en augustus 2021. Elk weekend van de zomermaanden presenteert Arte live concertregistraties, films en documentaires waarin ‘de iconische stemmen van de popmuziek’ worden gevierd. De campagne laat zien dat iedereen, of het nu goed of slecht is, deze zomer mee kan zingen. De campagne omvat vier korte commercials (zoals 'Broccoli' hierboven), van 15 seconden. Hieronder de 30-secondenversie:
Credits Summer of Voices campaign
Agency: KesselsKramer Amsterdam
Art-director: Maartje Slijpen
Copywriter: Brenda Waegemaekers, Simone Wust
Creative Director: Gijs van den Berg
Photography & Film: Daniel Gebhart de Koekkoek
Production Company: Hatje Services
Client: Ralf Legroux
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!