Arte Duitsland benoemt KesselsKramer tot creatief bureau

De partijen werkten al samen op projectbasis, nu is gekozen voor een vaste samenwerking.

Blue suede shoes

KesselsKramer wint het Duitse account van de Europese omroep Arte. Dat betekent dat KesselsKramer verantwoordelijk is voor de strategie, branding en campagnes van Arte Duitsland. KesselsKramer en Arte Duitsland werkten de afgelopen jaren al op projectbasis samen. Daarin werden campagnes gecreëerd voor Summer of Dreams, Re: en Arte Series. Meer campagnes zullen volgen.

Arte ziet zichzelf meer als een aanbieder van digitale inhoud dan als een televisiezender, veel van de programma's kunnen online worden bekeken voordat ze worden uitgezonden op arte.tv, in maximaal zes talen.

Met KesselsKramer aan boord zegt Arte de basis te willen leggen voor ‘de volgende generatie Arte’. Hiervoor werkt KesselsKramer aan een aangescherpte visuele identiteit, een merkcampagne en een always-on -, programmagerichte communicatie.

Arte - Summer of Voice 15’ - broccoli

Zomerse stemmen

De programmagerichte communicatie startte deze zomer met de Summer of Voices, uitgezonden in juli en augustus 2021. Elk weekend van de zomermaanden presenteert Arte live concertregistraties, films en documentaires waarin ‘de iconische stemmen van de popmuziek’ worden gevierd. De campagne laat zien dat iedereen, of het nu goed of slecht is, deze zomer mee kan zingen. De campagne omvat vier korte commercials (zoals 'Broccoli' hierboven), van 15 seconden. Hieronder de 30-secondenversie:

Arte - Summer of Voices 30’

Credits Summer of Voices campaign

Agency: KesselsKramer Amsterdam

Art-director: Maartje Slijpen

Copywriter: Brenda Waegemaekers, Simone Wust

Creative Director: Gijs van den Berg

Photography & Film: Daniel Gebhart de Koekkoek

Production Company: Hatje Services

Client: Ralf Legroux

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie