Adnight breidt verder uit naar Londen

Na Brussel is de 'Europese hoofdstad van de reclame' aan de beurt.

Adnight zoekt het (nog verder) over de grens.

Adnight, de zogeheten open avond van de creatieve industrie, zal volgend jaar ook in Londen plaatsvinden. Kort na de aankondiging van Adnight in Brussel (op 3 april) vindt Adnight nu ook plaats in 'de Europese hoofdstad van de reclame' (aldus Adnight) en wel op 8 mei. 

Eerder lanceerde Adnight een franchisemodel die andere steden 'moet laten proeven van het succes' van de formule. Adnight is opgericht in 2016 en brengt jaarlijks zo'n 6.000 bezoekers naar Amsterdam. 

Het bestuur van Adnight voert al enige tijd gesprekken met Londense bureaus, zegt medeoprichter Denise Willigers. 'De reacties waren positief, maar de uitdagingen daar zijn anders dan in Amsterdam. Met een lokaal team van mensen uit de Nederlandse industrie spelen we nu in op de specifieke wensen van de Londense markt.' 

Londense kantoorcultuur

Zo focust Adnight zich in Londen op zogeheten hubs waar veel bureaus geconcentreerd zijn, zoals Central London, East London, Southwark en Soho. Dit om bijvoorbeeld reistijden te beperken. Ook vindt de avond plaats op een donderdag om zodoende beter aan te sluiten op de 'Londense kantoorcultuur', waar de meeste mensen van dinsdag tot en met donderdag op kantoor werken, meldt het bestuur. 

Het concept blijft verder hetzelfde als in Amsterdam; een laagdrempelige avond waar bezoekers en bureaus elkaar ontmoeten en de creatieve industrie kunnen vieren. De organisatie wil nog vóór de kerst de eerste deelnemende bureaus bekendmaken. 

Meer informatie is te vinden op adnight.co.uk

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie