ABN Amro heeft een pitch uitgeschreven. Dit bevestigt een woordvoerder van ABN Amro. ‘Het klopt dat we eerder dit jaar een pitchtraject zijn gestart. Na het aanscherpen van onze merkpositionering was dit voor ons het moment om ook de sturende kracht achter een van de zichtbaarste pijlers van het merk, onze campagnes, onder de loep te nemen.’
Volgens verschillende bronnen in de markt deden aan de pitch vier bureaus mee, waaronder het huidige bureau N=5, Hotel L’Amour, Ace en Media.Monks. De laatste twee bureaus zijn, naar verluidt, door naar de eindfase, wat er - gezien het digitale dna van deze bureaus - op wijst dat ABN Amro een andere koers wil inslaan met zijn communicatie.
Impact
N=5 was al geruime tijd het bureau van ABN Amro en verantwoordelijk voor de prijswinnende campagne ‘The Dark side of money’ en voor de themacampagne’s met acteur Mark Rietman.
Managing director Monique Bergers van N=5 reageert: ‘We hebben acht jaar lang met plezier en succes gewerkt voor ABN Amro. We hebben samen veel prijswinnend werk en bijzondere cases kunnen maken waarmee we het merk weer in beweging hebben weten te krijgen na de bankencrisis. Daar zijn we dankbaar voor. Er komen binnenkort nog enkele mooie campagnes voor de bank aan, waar nu alle energie naar toe gaat.’
Bergers geeft aan dat N=5 inmiddels heeft geschakeld op het verlies van het account en beoogt door het aantrekken van nieuwe klanten en werk voor bestaande klanten, de impact ervan zo beperkt mogelijk te houden.