Lidl heeft Abovo Maxlead na een pitch tussen vijf bureaus gekozen als nieuwe full-service mediabureau. Daarmee komt per 1 januari 2025 een einde aan de lange samenwerking met Zigt.
De transitieperiode is inmiddels begonnen.
Head of Marketing Laura Klaver van Lidl: ‘We hebben een sterke mediapartner gevonden in Abovo Maxlead. Zij wisten ons tijdens de pitch te inspireren met strategische inzichten. Hun ondernemende mentaliteit en lef past perfect bij Lidl. We hebben er het volste vertrouwen in dat we samen een effectieve mediastrategie kunnen neerzetten. Met de keuze voor het nieuwe bureau komt een einde aan zeventien mooie en succesvolle jaren met Zigt.’
Willem-Albert Bol, ceo Abovo Maxlead: ‘Als Abovo Maxlead zijn wij liefhebbers van retail. De dynamiek is groot en als bureau moet je dus op scherp staan. Deze pitch heeft ons team in diverse fases uitgedaagd.’
Arjan Pomper, ceo Zigt Nederland a.i.: ‘Zigt is trots op de groei die Lidl in de afgelopen zeventien jaar heeft doorgemaakt en kijkt met tevredenheid terug op gezamenlijke successen. Wij bedanken Lidl voor de prettige samenwerking en het vertrouwen dat zij in ons hebben gesteld.’
Samenwerking in 2022 nog verlengd
De samenwerking tussen Zigt en Lidl werd per 2022 nog verlengd. Daarna vertrok marketeer Jorieke de Vries naar Jumbo.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!