In Lissabon ging het vooral ook over het creëren van een betere, meer verantwoorde wereld.
De opvolger van Facebook is er al. En we gebruiken hem elke dag.
Facebook legt het in de VS bij de jonge doelgroep af tegen Tumblr, Google bouwt een sociale laag over haar diensten en noemt het Google+ terwijl Facebook haar search uitbreidt in haar eigen sociale context, Pinterest is nog maar net geland of Wishly.com verschijnt al op de radar. Schoolpleinen. Sociale Media zijn schoolpleinen en merken lijken niet te weten hoe hard ze van plein naar plein moeten rennen om aan al hun kennissen te laten zien dat ze er nog steeds bijhoren.
Nog niet zo lang geleden las ik ergens een nieuwsartikel over een meisje dat zich op zeven verschillende websites, zeven verschillende identiteiten had aangemeten. Met telkens een andere profielfoto en naam, wond zij op diverse datingsites allerlei mannen om haar vinger. Dit kwam uiteraard aan het licht waarna zij direct geblokkeerd en nog net niet vervolgd werd voor oplichting.
Juli 2008: Philips vraagt Isobar een campagne te doen voor hun nieuwe scheerapparaat; één van buitenaardse kwaliteit. Het creatieve haakje dat uitgewerkt werd, borduurde hierop voort. Wij werkten een heus communicatie scenario uit, inclusief bloggers en de seeding van videocontent om de hype rond de campage op te bouwen. Achteraf is dit de start van onze social media propositie geweest.