Analyse van de mediabestedingen van de presidentskandidaten.
Of hoe de sms terugkeert van weg geweest in de mobiele marketingmix.
Volgens onderzoek van Deloitte groeit het aantal click & collect locaties in Europa dit jaar met 20%.
Het Wi-Fi-gebruik onder mobiele gebruikers is zeer snel gegroeid. Uit meerdere studies blijkt dat men veel meer data verbruikt op Wi-Fi netwerken dan op het netwerk van hun mobiele provider.
De nieuwe online supermarkt Picnic is eerst en vooral een 'mobile first' supermarkt.
De beveiliging en duur van het betalingsproces van online betalen, laten nog te wensen over.
Met 455 miljoen verkochte telefoons ongeveer gelijk aan vorig jaar.
Ook Twitter maakte deze week zijn derde kwartaal cijfers bekend en daaruit blijkt dat - net zoals bij Facebook- Mobiel de belangrijkste pijler is.
Facebook presenteerde gisteren zijn goede 3e kwartaal cijfers. Mede door een sterke groei van de Mobiele Advertentie inkomsten waren de cijfers iets beter dan de verwachting van financiële analisten.
In lijn met de trend dat consumenten verschuiven van PC’s naar mobiele apparaten heeft recente data van Comscore laat zien dat mobiele apps (47%) nu voor het eerste een hoger aandeel hebben in het totale internet gebruik dan desktops (45%), de overige tijd komt van mobiele browsers (8%).
Omnicom Media Group, in Nederland vooral bekend om mediabureau OMD, heeft een 2-jarige deal gesloten met Twitter die een waarde vertegenwoordigd van $230 miljoen en geheel gericht is op mobile advertising.
De aandacht en concurrentiestrijd van de twee grootste tech –reuzen, Google en Apple, verschuift nu ook steeds meer naar ‘in-home’.
Deze week was ik op het congres “What’s going on in (R)etailing?”; het jaarlijkse netwerkevent waar retailers en fabrikanten elkaar ontmoeten in de Amsterdam Arena. Het draaide deze dag om re-inventing de retail sector met name gedreven door digitalisering.
Ondanks de overname door Facebook en de toenemende concurrentie van diensten als Snapchat blijft Instagram hard doorgroeien.
App inkomsten; of het nu door mobile advertising, in-app aankopen of betaalde downloads is, is ‘top of mind’ voor alle App ontwikkelaars. Of zou het op zijn minst moeten zijn.
Sinds de bekendmaking van het nieuws dat Facebook voor een ongekend hoog bedrag ($ 19 Miljard) Whatsapp gaat overnemen is het Internet ontploft.
Gisteren maakte Twitter zijn Q4 2013 cijfers bekend en uit de sterke mobiele groeicijfers blijkt dat Twitter echt een mobiel bedrijf is, zowel qua gebruik als qua omzet.
Een interessante sector om (weer) goed op te letten in 2014 is de ‘Travel’ sector ofwel de reis-industrie. In de begintijd van Internet was de reis-industrie ook al een van de eerste sectoren die te maken kreeg met de kracht van Online, waarbij snel een verschuiving van offline naar online sales ontstond. Bij de reis-industrie zien we momenteel weer 2 sterke trends die grote impact gaan hebben de komende periode: Mobiel en Big data.
Mobile Commerce of beter gezegd mCommerce gaat komend jaar een hele sterke groei in Nederland.
Met meer mobieltjes dan mensen op de wereld moest het er een keer van komen. Met de sterke groei van Mobile Advertising in 2013 is mobile niet langer het opkomende kanaal. Samen met social media is het nu een essentieel gedeelte van de strategie van de ‘digitale’ marketeer en daarmee een kanaal wat steeds meer wordt ingezet.