Een half jaar geleden schreef ik een blog over het ontbreken van een Rotterdamse bureaucultuur. Dat bracht daar wat teweeg. Thomas van Slooten van activatiebureau BL41 dacht ”hallo” en nodigde mij uit voor een bureausafari.
Ajax en Feyenoord bewijzen het maar weer eens. Als je speelt zoals je supporters het willen, komt het helemaal goed en krijg je er zelfs fans bij.
Soms doen bedrijven een oproep op LinkedIn. Of iemand misschien een goede freelance copywriter kent. Is dat wel zo’n slim idee?
Goed nieuws voor bureaus, klanten en freelancers: de nieuwe wet voor ZZP’er is uitgesteld tot 2018.
Koppen in blogs suggeren vaak dat je heel veel mist als je iets niet leest. Voor één keer de not-kop top-5.
Loop door Rotterdam en alle inspiratie-sluizen gaan open. Maar een bekend bureau zul je er niet vinden.
Het is wellicht tijd voor verandering.
De 1-aprilgrap van Raket stortte vroeg neer, maar kreeg enorm veel publiciteit. Andere wij-stoppen-met-[vul in] 1-aprilgrappen hadden minder succes. Een overzicht.
Het reclamevak verandert met sneltreinvaart. En daar hoort een heel palet aan nieuwe termen bij. Die best duidelijk zijn. Behalve als je Adformatie NIET leest.
Broeders en zusters. We zijn hier om samen kerstfeest te vieren. En bij kerstfeest hoort een kerstverhaal. Een verhaal over dat wat ons allen samenbrengt: reclame.
FreelanceLand is het Beloofde Land geworden. Steeds meer creatieven wagen de oversteek. Vaak gaat het goed. Maar hoe goed is goed?
Voor sommige klanten kun je gewoon echt niet werken.
De hipster-discussie draait overuren. Tijd om mij er in te mengen. Want mijn leven is één lange parade van hipsters en hipster look-a-likes.