We moeten nu echt eens af van die geïntegreerde campagne-aanpak, met een van tevoren bepaalde verdeling van het budget per mediakanaal.
Nederland zit in de top-5 landen wereldwijd voor wat betreft de hoeveelheid online advertenties die via programmatic trading wordt verhandeld. Maar liefst 62 procent van alle display advertising verhandelen we in Nederland op een automatische veiling*. Aan de hand van enkele trends zoek ik naar een logische verklaring voor deze koppositie.
Programmatic trading biedt de hoogste mate van transparantie. Zorg er dus voor dat uw mediabureau of trading desk u alle benodigde informatie kan geven.
4 belangrijke insights over de huidige automated tradingmarkt.
Programmatic marketing geeft de auto waarin adverteerder rijdt meer power. Maar de kwaliteiten van de coureur zijn doorslaggevend.
In dit artikel noem ik de drie belangrijkste trends voor de digitale markt in 2014, alle drie concenteren ze zich rond de ‘game-changing’ impact die data en programmatic buying op het marketinglandschap hebben.
De communicatie rond cookies is tot nu toe hoofdzakelijk negatief geweest. Het gebruik van cookies zou de privacy schenden, ook al bevatten ze geen persoonlijke informatie en zijn ze ooit nota bene bedacht om online gedrag te analyseren.