De 17 nieuwe Global Goals van de VN zijn een enorme kans voor bedrijven.
Zichtbaar leiderschap wordt beloond door medewerkers, klanten en andere stakeholders.
Verpakkingen spelen een cruciale rol in de relatie tussen producent en consument. Dus gebruik ze om duurzaamheid te stimuleren.
Kenmerkend voor veel mode is het disposable karakter: wat vandaag in is, is morgen uit. Andere keuzes maken is mogelijk, verandering is geen ver van je bed show.
De snel veranderende wereld vraagt om flexibiliteit
Marketing verandert. En daarmee ook de positie van de marketeer. Als deze niet langer alleen wordt afgerekend op verkoop en groei maar ook op andere aspecten zoals ecologische en sociale impact van het product dan is het belangrijk hier ook grip op te krijgen. Natuurlijk blijft kwaliteit voorop staan en is prijs een belangrijk criterium. Maar er komt meer bij kijken.
Geen enkel bedrijf kan meer om duurzaamheid heen. Maar welke categorieën zijn er eigenlijk allemaal? Niet onbelangrijk om te weten als je ook vanuit jouw bedrijf meer met duurzaamheid wilt gaan doen.
Duurzaamheid is een randvoorwaarde voor overleving geworden. Maar als los verkoopargument volstrekt ongeloofwaardig. Duurzaamheid moet de kern zijn van waaruit bedrijven keuzes gaan maken. Het antwoord ligt in het bereiken van sustainable sustainability.