De introductie van een nieuwe innovatieve technologie creëert nieuwe business en marketing kanalen. Dit is over de afgelopen decennia wel bewezen. In de negentiger jaren van de vorige eeuw waren dit internet, email en e-commerce. In het eerste decennium van 2000 was het social media en de afgelopen vijf jaren staan in het teken van de nieuwe Mobile technologieën.
Mobile wordt het komend jaar meer ingezet voor grip op klanttevredenheid, -behoud en –kennis met als doelstelling sales en omzet te vergroten. Terugkijkend naar 2013 kan dat jaar, wat Mobile betreft, samengevat worden als verzadiging aan de consumentenkant en rationalisatie bij organisaties.
De zomervakantie loopt inmiddels voor een aantal regio’s in Nederland weer op zijn einde. Een goed moment om te schrijven over een project waar ik bij betrokken ben geweest dat tijdens de vakantieperiode is uitgevoerd voor een grote reisorganisatie. Deze reisorganisatie heeft deze zomer mobiele interactie ingezet om de beleving van haar klanten tijdens hun vakantie in kaart te brengen en de klantloyaliteit te versterken.
Zou het niet mooi zijn als u met iedere klant op het juiste moment één-op-één kunt communiceren zonder dat u daarvoor eerst een App hoeft te ontwikkelen die uw klanten moeten vinden, downloaden en daarna regelmatig moeten gebruiken?