In Nederland is het een goed gebruik dat je na aanleiding van een interview het resultaat nog even mag inzien ter voorkoming van eventuele feitelijke onjuistheden. Journalist en PR-mensen weten wat deze spelregels inhouden.
Het ANP heeft ze, regels met betrekking tot het accepteren van een onderzoek. Wanneer schrijft een journalist een artikel naar aanleiding van een persbericht met opmerkelijke uitkomsten?
Ik heb de uitzending zelf gezien en vier dagen later barst de bom. Tui/Arke Fly boos op Netwerk. Tja... maar had je niet gewoon 24 uur extra moeten wachten voordat je weer passagiers het vliegtuig induwt op weg naar Cancun?
Gek word ik ervan... Als pr-man wil je graag resultaten monitoren. Maar waarom is dat zo verdomd onhandig?
Bijna ieder PR-Bureau of afdeling bij grote organisatie heeft het. Een eigen Excel bestandje of een eigenhandig in elkaar geknutselde database. Het goud van de organisatie: de mediacontacten. Een beetje PR-bureau met verschillende consultants heeft zelfs meer van die lijstjes en de consultants onderling zetten er ook nog een password op.