Overslaan en naar de inhoud gaan

Kan Marc Vangeel TMG in rustiger vaarwater brengen?

Hoe de koers van TMG er na de overname door Mediahuis er precies uitziet in nog onduidelijk. Stel topman Marc Vangeel tijdens Minds in…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Marc Vangeel staat sinds afgelopen zomer aan het roer van Telegraaf Media Groep na de meest woelige periode in de geschiedenis van het mediaconcern, waarbij het Belgische Mediahuis samen met VP Exploitatie van de familie Van Puijenbroek aan het langste eind trok in de overnamestrijd met John de Mols Talpa.

related partner content for mobile comes here


TMG had niet eerder een Vlaming als topman. Marc Vangeel heeft veel ervaring in de uitgeefbranche. Sterker nog: al sinds 1994 heeft hij hoge functies binnen Concentra. Rond de millenniumwisseling werd Vangeel de baas van een deel van de uitgeverij, zo’n tien jaar later werd hij topman van heel Concentra.

Rust


Onder zijn leiding kwam er een Belgische fusie tussen Concentra en Corelio in 2013 en die joint-venture kreeg de naam Mediahuis. Hij werd er vervolgens hoofd-toezichthouder. Vier jaar later is hij hoofd-toezichthouder af en leidt hij TMG. In de tussentijd deed Vangeel veel ervaring op binnen een concern dat niet alleen een krantenuitgever is, maar ook televisie, radio en digitaal. 

Onder zijn leiding kwam er een Belgische fusie tussen Concentra en Corelio in 2013 en die joint-venture kreeg de naam Mediahuis. Hij werd er vervolgens hoofd-toezichthouder. Vier jaar later is hij hoofd-toezichthouder af en leidt hij TMG. In de tussentijd deed Vangeel veel ervaring op binnen een concern dat niet alleen een krantenuitgever is, maar ook televisie, radio en digitaal. 

In zijn eerste openbare optreden in oktober tijdens een adverteerdersevenement van TMG in de RAI in Amsterdam benadrukte Vangeel nogmaals dat de rust bij het Telegraaf-concern moet weerkeren en verontschuldige zich voor de onrust die er de afgelopen jaren was. 'Daardoor zijn we er niet altijd voor u (de adverteerder, red.) geweest. Dat moet beter.'

Hij verwacht zelfs dat TMG binnen korte tijd 'de parel aan de kroon van Mediahuis' zal zijn. Dat gebeurt met een strategie waarbij 'woord en beeld' centraal staan. Hoe de koers er echt uitziet, heeft hij nog niet bekendgemaakt.

Benieuwd naar de plannen van Marc Vangeel met TMG? Die vraag kun je zelf aan hem stellen tijdens het media-event Minds in Media van Adformatie op 11 december a.s. Vangeel betreedt dan het podium samen met Peter de Mönnink (Sanoma/Talpa), Sven Sauvé (RTL) en Pim van der Feltz (Google)
Kijk hier voor inhoud en kaarten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in