Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten lopen weg bij zorgverzekeraar als digitale dienstverlening niet op orde is

Waarom zou je geld steken in campagne voeren als 40 procent van je klanten wegloopt op het moment dat je digitale dienstverlening onder de…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

40 procent van de Nederlanders keert hun zorgverzekeraar de rug toe als de digitale dienstverlening ondermaats is. Dat blijkt uit een onderzoek van Enable-U onder ruim duizend consumenten. In het verleden zou een slechte digitale dienstverlening minder belangrijk zijn geweest als motief om over te stappen naar een andere verzekeraar.

related partner content for mobile comes here

Lees hier:

Zo belangrijk is marketing in de zorg

 

Niet transparant
Het onderzoek concludeert dat er meer aspecten zijn die leiden tot ergernissen. Zo zegt 56 procent van de consumenten dat zij niet proactief geadviseerd worden door hun zorgverzekeraar als zij over- of onderverzekerd zijn. Ook vindt bijna een derde van de consumenten (30 procent) dat hun verzekeraar niet transparant is als het gaat om de kosten van behandelingen.

Verrast
Enable-U: ‘Het is dan ook niet verwonderlijk dat meer dan de helft van de respondenten aangeeft wel eens verrast te worden door een onverwachte factuur.’ Ook stelt 30 procent dat het regelmatig voorkomt dat ze reeds bekende informatie meerdere keren moeten verstrekken aan hun zorgverzekeraar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in