Klanten lopen weg bij zorgverzekeraar als digitale dienstverlening niet op orde is


40 procent van de Nederlanders keert hun zorgverzekeraar de rug toe als de digitale dienstverlening ondermaats is. Dat blijkt uit een onderzoek van Enable-U onder ruim duizend consumenten. In het verleden zou een slechte digitale dienstverlening minder belangrijk zijn geweest als motief om over te stappen naar een andere verzekeraar.
Lees hier:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZo belangrijk is marketing in de zorg
Niet transparant
Het onderzoek concludeert dat er meer aspecten zijn die leiden tot ergernissen. Zo zegt 56 procent van de consumenten dat zij niet proactief geadviseerd worden door hun zorgverzekeraar als zij over- of onderverzekerd zijn. Ook vindt bijna een derde van de consumenten (30 procent) dat hun verzekeraar niet transparant is als het gaat om de kosten van behandelingen.
Verrast
Enable-U: ‘Het is dan ook niet verwonderlijk dat meer dan de helft van de respondenten aangeeft wel eens verrast te worden door een onverwachte factuur.’ Ook stelt 30 procent dat het regelmatig voorkomt dat ze reeds bekende informatie meerdere keren moeten verstrekken aan hun zorgverzekeraar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid