Het veranderen van een logo kan een groot effect hebben op wat consumenten van het merk vinden, of op de herkenbaarheid van een merk.
Bedrijven in allerlei verschillende branches kiezen er eens in de zoveel tijd voor om een logo te veranderen. Dit heeft gevolgen. Niet alleen voor het bedrijf zelf, maar ook voor zijn of haar klanten.
Sommige logoveranderingen zien we direct, terwijl andere veranderingen ons niet eens opvallen. Logoveranderingen komen veel voor en er wordt veel tijd en geld besteed aan het doorvoeren van een logoverandering. Toch weten we nog maar weinig over de effecten van een logoverandering en of er verschillen zijn in grote en kleine logo veranderingen. In deze blog worden de uitkomsten van een eerste onderzoek naar de effecten van logoveranderingen besproken.
De ontwikkeling van een logo is een complex proces waar veel mensen bij betrokken zijn, veel geld mee in om gaat en waar veel mensen een mening over hebben. Met gemiddeld 100 nieuwe bedrijven per dag en dus even zoveel nieuwe logo’s per dag, is er toch maar weinig inzicht in welke aspecten van een logo bijdragen aan specifieke marketingdoelen. Toch weten we daar wel wat over.