Overslaan en naar de inhoud gaan

"Unilever pas over vijf jaar marktleider voeding"

Het duurt nog zeker vijf tot tien jaar voordat Unilever een uitgebalanceerde voedingsportefeuille heeft waarmee het wereldwijd kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt de onlangs gepensioneerde hoogste merkenman van Unilever Foods, Anthony Simon, in een gesprek met Het Financieele Dagblad. Pas met de acquisitie van Bestfoods in 2000 heeft Unilever volgens hem alle ingrediënten in huis gehaald om een wereldspeler te worden.

related partner content for mobile comes here

Volgens de van Bestfoods afkomstige Simon heeft het Unilever-topmanagement te lang vastgehouden aan zijn doelstellingen. Pas een week geleden liet het concern met het afgeven van een winstwaarschuwing zijn doelstelling varen van lage dubbelcijferige winstgroei per aandeel.

Simon is ervan overtuigd dat Aldi-achtige formules in Europa en de Verenigde Staten blijven groeien, ook als de economie weer aantrekt. 'Ze zijn niet meer weg te denken en zullen hun marktaandeel nog behoorlijk uitbreiden. Consumenten willen waar voor hun geld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in