Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgevers ongerust over koers mediadebat

De voorzitter van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) maakt zich zorgen over de koers die in het huidige mediadebat wordt gevolgd. Daarin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anno 2005 is behoefte aan een breed en samenhangend media- en informatiebeleid, schrijft het NUV in een open brief aan staatssecretaris Van der Laan van Cultuur en Media en de Vaste Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Voorzitter Loek Hermans, vraagt om in het mediadebat en bij de vormgeving van het mediabeleid ook stil te staan bij de belangen van printmedia. Zo pleit hij voor meer ruimte voor samenwerking tussen Publieke Omroep en uitgevers.

related partner content for mobile comes here

Hermans wil dat de overheid randvoorwaarden creëert waarbinnen ‘economisch gezonde mediabedrijven zich kunnen ontplooien en waarbinnen op basis van eerlijke concurrentie de samenleving wordt voorzien van een gevarieerd informatieaanbod’. Hij vindt de huidige discussie waarin de nadruk op de Publieke Omroep ligt, nog te beperkt.

Het rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid over een toekomstbestendig mediabeleid dat eerder dit jaar verscheen, biedt volgens het NUV aanknopingspunten voor een nieuw mediabeleid. Hermans betreurt het dan ook dat de discussie over dit rapport is uitgesteld tot volgend voorjaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in