TMF en MTV tevreden over herpositionering


Het marktaandeel van beide zenders opgeteld was in de periode januari tot en met maart 2,8 procent in de doelgroep 13 tot 34 jaar. In de maand mei steeg dat naar 3,1 procent. In de belangrijkste doelgroep (13 tot 19 jaar) steeg het aandeel van 6,4 naar 8,3 procent. ‘We waren al blij geweest als het stabiel was gebleven, dit hadden we niet verwacht’, aldus een woordvoerster. TMF, vorig jaar overgenomen door MTV Networks, is sinds 1 mei vooral een interactief medium. Dagelijks bezoeken 65.000 jongeren de internetsite en in de maand mei werden er gemiddeld 15.000 sms'jes per dag gestuurd naar de zender. MTV is na de restyling een meer op Nederland gericht muziekstation geworden. Ook die zender zit in de lift, volgens MTV Networks. Het marktaandeel groeide de afgelopen maand met 36 procent. Dat is vooral te danken aan meer Nederlandse artiesten en evenementen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid