Overslaan en naar de inhoud gaan

TMF en MTV tevreden over herpositionering

De muziekzenders TMF en MTV noemen de herpositionering van beide zenders een groot succes. Het marktaandeel van de sinds begin mei…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktaandeel van beide zenders opgeteld was in de periode januari tot en met maart 2,8 procent in de doelgroep 13 tot 34 jaar. In de maand mei steeg dat naar 3,1 procent. In de belangrijkste doelgroep (13 tot 19 jaar) steeg het aandeel van 6,4 naar 8,3 procent. ‘We waren al blij geweest als het stabiel was gebleven, dit hadden we niet verwacht’, aldus een woordvoerster. TMF, vorig jaar overgenomen door MTV Networks, is sinds 1 mei vooral een interactief medium. Dagelijks bezoeken 65.000 jongeren de internetsite en in de maand mei werden er gemiddeld 15.000 sms'jes per dag gestuurd naar de zender. MTV is na de restyling een meer op Nederland gericht muziekstation geworden. Ook die zender zit in de lift, volgens MTV Networks. Het marktaandeel groeide de afgelopen maand met 36 procent. Dat is vooral te danken aan meer Nederlandse artiesten en evenementen (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in