Zorgactie van Sp!ts
Een tekstbureau heeft daarover diverse verhalen geschreven, die het gratis dagblad vandaag op de afwijkende omslag plaatst. Pas op pagina 3 begint de 'echte' Sp!ts. Voor het initiatief hoeft de zorginstelling niet te betalen. ‘Het is geen advertentie’, legt Sp!ts-hoofdredacteur Wim Hoogland uit. ‘Wij hebben de omslag aangeboden aan het Erasmus Medisch Centrum, omdat wij het belang van goede zorg in Nederland onderstrepen.' Sp!ts heeft de actie zelf bedacht. ‘Bij mijn weten is het de eerste keer dat een krant zoiets doet. Wij willen telkens proberen dingen anders te doen in een veranderend krantenlandschap.’ Volgens de hoofdredacteur wordt de ontwikkeling van het samengaan van de ziekenhuizen neutraal beschouwd. De schrijvers van het tekstbureau kregen niet de opdracht om er door ofwel een negatieve, ofwel een positieve bril naar te kijken. Sp!ts werkte twee maanden aan het project (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid