Overslaan en naar de inhoud gaan

ThinkMobile 2012 event in Amsterdam #Google

Gisteren werd er in de Westergasfabriek het ThinkMobile event georganiseerd door Google.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks het zomerse weer was de zaal tot de nok toe gevuld. Het geeft goed aan dat de interesse om mobiel als marketingkanaal in te zetten groots is. Ook de consument heeft mobiel als mediaconsumptie kanaal geadopteerd. De marketing budgetten blijven echter vaak nog wat achter en veel mobiele initiatieven komen moeilijk van de grond. Gigant Google is dé partij bij uitstek om hier verandering aan te brengen en uit het event was goed te
zien dat kosten nog moeite zijn bespaard. Uiteraard logisch, want voor Google heeft er belang bij dat adverteerders meer mobile advertising gaan inzetten, zodat Google de mobile revenues harder ziet stijgen.

related partner content for mobile comes here

Dit maal gelukkig niet weer presentaties van mobile bureaus, maar Nederlandse bedrijven, die mobiel hebben omarmt, maar ook niet te bescheiden zijn om hun uitdagingen te delen. Zo kwamen oa de mobiele
strategieen van KLM, Wehkamp.nl, Unilever en ABN AMRO naar voren.

Hier een opsomming in tweets uit het het publiek

Wehkamp: mobile belangrijk in online sales attributie. (customer journey over meerdere kanalen) [pic] — http://path.com/p/2jw57W

Innovation: act first, ask permission later

Martijn van de Zee (KLM): "Wel groei in gebruik, maar slechte salesconversie doordat fixed web gedachte ipv mobile first."

AKQA creative director: "The interface is the brand" >> interface
should reflect relationship + point in customer life cycle..

Nick Bailey AKQA - all investment in above the line communication is wasted if
it isn't consistent with mobile communication

Nick Bailey from on stage explaining how to merge relationships and technology http://moby.to/jfuw9c

65% of Dutch people use their smartphone when visiting a shop to check products

Jay Altschuler, Unilever "Those who own the future are the ones that
create it"...




Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in