Overslaan en naar de inhoud gaan

Thecla Schaeffer (G-Star) over leiderschap

‘Ik snap die preoccupatie met leiderschap niet zo goed.’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Thecla Schaeffer, cmo bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor haar? 

related partner content for mobile comes here

Hoe ziet jouw gedroomde leider eruit?

‘Wat is toch die fascinatie met leiderschap? Laatst werd ik ook gebeld door iemand die met mij wilde sparren over leiderschap. Het verbaast me waarom het zo’n ding is. Waarom zouden mensen “leider” willen zijn? Het enige wat ertoe doet, is creëren. Ik snap die preoccupatie met leiderschap niet zo goed. Kijk, zowel Jos als Pharrell zijn waanzinnig inspirerend, laten het andere zien, zodat je je realiseert; “shit, zo kan het ook”. Ik houd ervan als je iets van mensen kunt leren, je op een andere manier naar dingen laten kijken. Maar leiden in de zin van; “we lopen die kant op”, daar heb ik niet zoveel mee op.’

Dus leiden gaat louter om inspireren?

‘Het is ook waardevol als mensen je de waarheid zeggen, want uiteindelijk moet je wel keuzes maken. Ik vind het wel belangrijk om eerst goed te luisteren. Daarna zeg ik: “iedereen gehoord hebbende, kiezen we hiervoor”. Dat snappen mensen. Maar uiteindelijk werk ik voor G-Star en niet voor Jos (Jos van Tilburg, oprichter en eigenaar van G-Star, red.). Ik zie het als mijn verdienste om hem te vertellen wat belangrijk is voor het merk.’

Beeld: Ivo van der Bent

In de april-editie van Tijdschrift voor Marketing wordt dieper ingegaan op het thema ‘leiderschap’.

We maken de winnaar van Marketeer of the Year 2017 op 30 maart bekend, tijdens de Dutch Marketing Awards. Naast Thecla Schaeffer zijn Pieter Zwart (Coolblue) en Jeroen Hubert (Ikea ) genomineerd. We verwachten zo’n 400 marketeers in de zaal. Wil je er ook bij zijn?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in