'Tablet schiet de smartphone voorbij in CTR' (onderzoek)
Op steeds meer vlakken lijkt de tablet heer en meester van de mobile devices. Tablets zijn de key driver in mobile commerce en op gebied mobile traffic halen ze de smartphone in.
Internationaal mobiel netwerk Adfonic heeft onlangs een onderzoek verricht, waaruit blijkt dat ze ook op gebied click trough rates haar kleinere mobiele broer achter zich laat.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAdfonic is zelf ook verrast over de sneller tablet ontwikkelingen: "We first saw tablets gaining share of ad impressions in 2012, with our Q3 Global AdMetrics Report. Then, we looked back and noticed that in the previous quarter, nine percent of ad impressions had been viewed on tablets. By Q3 this had risen to 11%. By Q4 it was becoming clear that tablets were steadily penetrating Adfonic’s smarter buying platform, as they closed the year with 14% of ad impressions, over 50% more than at the beginning of the year." Vooral op de segmenten: 'Style & Fashion', 'Lifestyle & Health' en 'Entertaiment & Media' is de CTR van tablets een stuk hoger dan die van smartphones.
Het gehele rapport van Adfonic is in PDF HIER te lezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid