Overslaan en naar de inhoud gaan

'Tablet schiet de smartphone voorbij in CTR' (onderzoek)

In andere MobileMarketing.nl blogberichten heb ik ook al geschreven de 'over performance' van tablets als mobile device.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op steeds meer vlakken lijkt de tablet heer en meester van de mobile devices. Tablets zijn de key driver in mobile commerce en op gebied mobile traffic halen ze de smartphone in.

related partner content for mobile comes here

Internationaal mobiel netwerk heeft onlangs een onderzoek verricht, waaruit blijkt dat ze ook op gebied click trough rates haar kleinere mobiele broer achter zich laat.

Adfonic is zelf ook verrast over de sneller tablet ontwikkelingen: "We first saw tablets gaining share of ad impressions in 2012, with our Q3 Global AdMetrics Report. Then, we looked back and noticed that in the previous quarter, nine percent of ad impressions had been viewed on tablets. By Q3 this had risen to 11%. By Q4 it was becoming clear that tablets were steadily penetrating Adfonic’s smarter buying platform, as they closed the year with 14% of ad impressions, over 50% more than at the beginning of the year." Vooral op de segmenten: 'Style & Fashion', 'Lifestyle & Health' en 'Entertaiment & Media' is de CTR van tablets een stuk hoger dan die van smartphones.

Het gehele rapport van Adfonic is in PDF te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in