Overslaan en naar de inhoud gaan

SMA: ‘Innovatie kansrijker bij bekend merk’

Consumenten kopen eerder nieuwe producten van een bekend merk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bovendien hebben zeer innovatieve producten meer tijd nodig om consumenten te overtuigen dan wanneer vooral het uiterlijk is veranderd. Het zal voor velen geen verrassing zijn, maar de Stichting Merkartikel presenteerde deze onderzoeksresultaten van ACNielsen en de Universiteit van Wageningen tijdens de jaarlijkse SMA Najaarslunch. Productinnovaties van A-merken blijken na de introductie succesvoller te zijn dan andere nieuwe producten (26 versus 42 procent gewogen distributie). Na een jaar lopen de percentages nog verder uiteen: 37 en 64 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in