Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio 10 en 3FM stijgers in luisteronderzoek

538 blijft marktleider in de periode april-mei 2014, maar Radio 10 en 3FM zijn de snelste groeiers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode april - mei 2014 zijn zojuist bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat 538 ook nu weer marktleider is met 10,9 procent (een daling van 0,2 ten opzichte van de periode maart-april 2014.

3FM stijgt naar de tweede plaats met een aandeel van 10,2. Dat betekent een groei van 0,4 procent. Sky Radio daalt van 10,2 naar 10,1 procent en komt op de derde plaats.
ORN boekt winst met 0,1 naar 10,0 procent. Radio 2 daalt van 8,8 naar 8,5 procent. Q-music moet ook omlaag: van 8,6 naar 8,4 procent. Radio 1 daalt van 7,2 naar 7,0 procent.
E Power Radio blijft op 5,0 procent. Radio Veronica heeft de weg naar boven gevonden met een aandeel van 4,7 (was 4,5 procent).
Meest opvallende stijger is Radio 10, dat van 3,9 procent naar 4,5 procent gaat. Vorig jaar in dezelfde periode had de zender nog een aandeel van 2,7 procent. 100%NL moet terug van 4,4 naar 4,2 procent.  

Overige zenders:
Radio 5 2,9 (+0,1)
Radio 4 1,9 (+0,1)
Slam!FM 1,8 (+0,2)
Classic FM 1,5 (-0,1)
Arrow Classic Rock 1,1 (-0,1)
BNR Nieuwsradio 0,8 (-0,1)
Sublime FM 0,6 (-0,1)
Radio 6 0,3 (-)

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar blijft het aandeel van 538 gelijk. Sky Radio had toen 10,2, nu 10,1 en 3FM 10,0, nu 10,2. 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in