Overslaan en naar de inhoud gaan

Leden klagen het liefst per e-mail bij hun vereniging

Minderheid verenigingen legt communicatievoorkeur leden vast in CRM-systeem.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leden communiceren het liefst met hun vereniging middels traditionele communicatiemiddelen waarover zij zelf de controle kunnen uitoefenen.

related partner content for mobile comes here

Zo blijkt uit , dat vragen stelde aan 525 leden van werkgerelateerde ledenorganisaties, belangenverenigingen en ledenorganisaties met een cultuurinslag.

Bij zowel vragen als klachten zijn e-mail en telefonisch contact het meest populair.

59 procent van de leden spreekt de voorkeur uit om een vraag per e-mail te stellen, 26 procent doet dit liever telefonisch.

Als het gaat om een klacht communiceert 53 procent het liefst per e-mail, gevolgd door 31 procent die dit liever telefonisch doet.

Zowel bij vragen als bij klachten geeft slechts 2 procent van de leden aan contact te zoeken via social media. De voorkeur voor dit communicatiemiddel ligt het hoogst bij de leeftijdscategorie 18 tot 29 jaar (6%).

Van de 60-plussers heeft niemand een voorkeur voor social media.

Communicatievoorkeuren van leden bij vragen en klachten uitgedrukt in procenten

Vastleggen
CRM Partners adviseert om de communicatievoorkeur van leden, zodra deze bekend is, vast te leggen. Voor de meerderheid van de leden (59%) geldt dat zij hun communicatievoorkeur (nog) niet kunnen vastleggen.

Aad Schulten, CRM Partners: ‘Veel ledenorganisaties maken zich nog altijd druk over hun ledenaantallen en de relatie met hun leden. Goed zicht hebben op hoe leden het liefst communiceren met hun vereniging is daarom noodzakelijk. Door gegevens, wensen en behoeften op het gebied van communicatie van leden vast te leggen, behouden leden de controle en regie en werken ledenorganisaties ook automatisch aan het verstevigen van de band met hun leden. Dit wordt extra versterkt wanneer leden die voorkeur zelfstandig kunnen registeren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in