Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Prijsverschil tussen A-merk en huismerk groeit weer’

Het prijsverschil is opgelopen tot gemiddeld 31 procent, meldt de Consumentenbond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2012 en 2014 was het 24 procent. Het verschil is daarmee weer bijna terug bij de 30 procent prijsverschil in 2010, zo blijkt uit een prijspeiling in de Consumentengids van juli/augustus 2015.

related partner content for mobile comes here

Aldi en Lidl komen weer als goedkoopste uit de bus bij de huismerken, hun producten zijn 22-24 procent goedkoper dan de gemiddelde prijs in de supermarkt.

Nettorama is na Lidl en Aldi de goedkoopste supermarkt voor huismerkproducten, MCD en Spar zijn het duurst.

Huismerken zoals Markant en Perfekt, die bij meerdere ketens in het schap staan, verschillen per keten enorm in prijs, aldus de consumentenorganisatie. Zo zijn de Perfekt-producten bij Nettorama 14-16 procent goedkoper dan gemiddeld, terwijl ze bij Poiesz 10-12 procent duurder dan gemiddeld zijn.

Nettorama

Bij de A-merken is Nettorama de goedkoopste supermarkt, 8 procent goedkoper dan gemiddeld. De supermarkt neemt daarmee een voorsprong op Dirk en Hoogvliet, met wie in voorgaande jaren de eerste plek werd gedeeld, aldus de Consumentenbond.

Spar is de duurste supermarkt voor A-merken.

Voor het onderzoek bezocht de Consumentenbond in mei 2015 achttien supermarktketens en stelde de prijzen vast van 200 A-merkartikelen en 100 huismerkartikelen. Per keten werden drie prijspeilingen gedaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in