Plannen, niet spammen
Direct marketeers beginnen SMS als nieuw kanaal te ontdekken. Met veelbelovend hoge responsaantallen lijkt het een ideaal instrument om aantrekkelijke, jonge, hoogopgeleide, draagkrachtige doelgroepen te bereiken. Bovendien maken een gemiddelde respons van 11 procent tegen campagnekosten van gemiddeld 24.000 euro het een goedkoop en effectief alternatief voor dm. Maar pas op voor spamming, want dan is het snel gedaan met die voordelen - kijk maar hoe het met e-mailmarketing is gegaan.
Van de respondenten in Forrester’s ‘The Marketer’s Guide to SMS’ geeft 21 procent aan SMS van tijd tot tijd in te zetten, en 12 procent het in elk geval al eens geprobeerd te hebben. Maar liefst 56 procent is van plan het in 2003 regelmatig in te gaan zetten, en wil er gemiddeld 7 procent van het budget inzetten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMarketeers kunnen SMS op drie manieren inzetten: een push campagne om awareness te creëren, een pull campagne voor promoties, en een continue dialoog voor loyaliteitsprogramma’s. Bij een push campagne moet men beducht zijn voor het schenden van de privacy en het beschadigen van het merk; pull campagnes kennen dat probleem niet en kunnen bovendien geïntegreerd worden met verschillende andere media zoals tv, radio, billboards en productverpakking. Het onderzoek geeft ook een rating van verschillende SMS aanbieders. Voor de push campagne staan Buongiorno, 12snap, emunity, MindMatics en brainstorm op de shortlist. Voor de pull campagne zijn dat Reach-U Solutions, Buongiorno, Rtn2Snder, Wireless Information network en Goyada. Voor de continue dialoog scoren MindMatics, flytxt, brainstorm, 12snap en emunity het hoogst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid