Overslaan en naar de inhoud gaan

Plannen, niet spammen

SMS biedt Europese marketeers een prachtige ingang naar de tweederde van de 250 miljoen Europese mobiele telefoongebruikers die SMS…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Direct marketeers beginnen SMS als nieuw kanaal te ontdekken. Met veelbelovend hoge responsaantallen lijkt het een ideaal instrument om aantrekkelijke, jonge, hoogopgeleide, draagkrachtige doelgroepen te bereiken. Bovendien maken een gemiddelde respons van 11 procent tegen campagnekosten van gemiddeld 24.000 euro het een goedkoop en effectief alternatief voor dm. Maar pas op voor spamming, want dan is het snel gedaan met die voordelen - kijk maar hoe het met e-mailmarketing is gegaan.

related partner content for mobile comes here

Van de respondenten in Forrester’s ‘The Marketer’s Guide to SMS’ geeft 21 procent aan SMS van tijd tot tijd in te zetten, en 12 procent het in elk geval al eens geprobeerd te hebben. Maar liefst 56 procent is van plan het in 2003 regelmatig in te gaan zetten, en wil er gemiddeld 7 procent van het budget inzetten.

Marketeers kunnen SMS op drie manieren inzetten: een push campagne om awareness te creëren, een pull campagne voor promoties, en een continue dialoog voor loyaliteitsprogramma’s. Bij een push campagne moet men beducht zijn voor het schenden van de privacy en het beschadigen van het merk; pull campagnes kennen dat probleem niet en kunnen bovendien geïntegreerd worden met verschillende andere media zoals tv, radio, billboards en productverpakking. Het onderzoek geeft ook een rating van verschillende SMS aanbieders. Voor de push campagne staan Buongiorno, 12snap, emunity, MindMatics en brainstorm op de shortlist. Voor de pull campagne zijn dat Reach-U Solutions, Buongiorno, Rtn2Snder, Wireless Information network en Goyada. Voor de continue dialoog scoren MindMatics, flytxt, brainstorm, 12snap en emunity het hoogst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in