Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike lanceert voetbalcampagne

Nike heeft zijn nieuwe door Wieden+Kennedy ontwikkelde voetbalcampagne gelanceerd, naar verluidt de grootste campagne ooit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de drie minuten durende 'Write the Future'-film maken sterren als Cristiano Ronaldo, Didier Drogba, Wayne Rooney, Andres Iniesta en Franck Ribery hun opwachting en ook 'special guests' Roger Federer, basketballer Kobe Bryant en Homer Simpson. De kijker wordt meegenomen in hoe een schot, pass of redding van spelers en complete natie in euforie of tranen kan brengen.

related partner content for mobile comes here

De commercial werd geregisseerd door Hollywood-regisseur Alejandro G. Iñarritu (21 Grams, Babel). De muziek werd gedaan door Massive Music. De commercial is via , YouTube, QQ.com en gelanceerd en wordt morgen tijdens de Champions League-finale in 32 landen uitgezonden.

De film markeert de start van de campagne waarin mensen via nikefootball.com ook hun eigen toekomst kunnen schrijven via verschillende tools. Daarmee kunnen ze een eigen Facebook-campagne maken en proberen geselecteerd te worden voor 'The Chance', een voetbalkamp van Nike Academy in samenwerking met Barclays Premier League in Engeland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in