Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe WK-premium van Heineken: het sambashirt

De nieuwe inhaker, in navolging van klassiekers als de roeptoeter, is een samba-shirt gevuld met ‘schud-vulling’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken heeft vandaag / gister de WK-campagne ‘Vier de Oranjekoorts’ gelanceerd. De nieuwe inhaker, in navolging van klassiekers als de roeptoeter, is een gevuld met ‘schud-vulling’.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Als sponsor van het Nederlands elftal wil Heineken met de campagne ‘eens temeer dat unieke Oranjegevoel aanjagen en met heel Nederland vieren’. Illusionist Hans Klok onthulde tijdens de presentatie in Amsterdam het nieuwe Oranje-premium: het Heineken Sambashirt, dat vanaf 5 mei in supermarkten gratis verkrijgbaar is bij aanschaf van een krat Heineken.

Die Oranjekoorts
Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland. ‘Het gebeurt niet vaak, maar als die Oranjekoorts losbarst dan viert Nederland uitbundiger feest dan elk ander land, daarin is Nederland wereldberoemd.  Dat gevoel staat centraal in onze Oranje-campagne. Als aanjager en fan van Oranje wil Heineken samen met alle Nederlanders die Oranjekoorts aanwakkeren, vieren en verspreiden. Op Koningsdag en in aanloop naar en tijdens het toernooi, van Amsterdam tot Rio.’

De campagne wordt ondersteund met een nieuwe tv-commercial van Wieden + Kenendy Amsterdam, dat TBWA\Nebboko in Nederland heeft opgevolgd als themabureau. Hierin zien we hoe de – in Sochi reeds aangestelde – Chief Oranje Officer Marco van Houwelingen op een bakfiets in een Braziliaanse carnavalsoptocht opduikt.

‘Omstanders kijken raar op. Maar zodra de COO op zijn piano de eerste tonen van No Limit speelt, verandert alles en worden ook de Brazilianen bevangen door de Oranjekoorts.’ Dennis Bergkamp en radio-dj Edwin Evers werkten ook mee aan de commercial. In samenwerking met Heineken brengt 2 Unlimited hun grootste wereldhit uit de 90’s ‘No Limit’ opnieuw uit in een Braziliaanse remix.

Over het shirt: ‘In de zomen van het Sambashirt zijn kleine sambaballen verwerkt’, zegt Van Houwelingen. ‘Hiermee is het sambashirt komende zomer de manier om te laten zien én horen dat je een echte Oranjefan bent.’

TBWA\Nederland was wel verantwoordelijk voor de online activatie van de campagne. Van Houwelingen: ‘Fans kunnen met de actie laten zien hoe zij de Oranjekoorts vieren door op social media een foto te delen, en daarmee tickets voor de wedstrijden van Oranje winnen.’

Afgelopen dinsdag dacht Marketing Tribune nog te hebben, maar de inhaker bleek niet een ‘verenmuts’ te zijn.

Credits commercial
Creative agency Wieden+Kennedy Amsterdam
Executive Creative Directors Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director Andy Parsons
Copywriter Fred Rodwell
Head of Broadcast Production Erik Verheijen
Production Company Biscuit Filmworks London
Lead Director Jeff Low
Editing Cut and Run London
Post Production MPC
Audio Post 750MPH London
Music (remix) Schmooz Paris
Online activatie TBWA\Nederland
Premium: Brandpremiums

Meer nieuws en achtergronden gerelateerd aan het WK 2014 vindt u in het speciaal daartoe in het leven geroepen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in