Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe data- en techdivisie Publicis, DigitasLBi valt voortaan onder media

Na de herstructurering waaruit onder meer Publicis One voortkwam, neemt de communicatieholding nieuwe stappen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Publicis kondigde afgelopen week de nieuwe data- en techafdeling Publicis Spine aan. Daarin komen wereldwijd alle disciplines rond data en het talent dat daarmee werkzaam is samen. Dan gaat het onder meer om een gecentraliseerd data- en analyticsteam van zo'n 3.500 mensen. Spine richt zich onder meer op persoonlijke targeting.

De nieuwe divisie zou overigens los staan van het interne hulpprogramma op basis van kunstmatige intelligentie, Marcel, waarin Publicis wil investeren.  De holding maakt daarvoor geld vrij door niet meer in te zenden voor prijzenfestivals, zo kondigde topman Arthur Sadoun in juni in Cannes aan.

related partner content for mobile comes here

DigitasLBi naar Publicis Media


Een andere stap is dat Publicis het digitale bureau DigitasLBi toevoegt aan de mediadivisie, waar het eerst onder Publicis Sapient viel.

Begin vorig jaar begon Publicis  een grote herstructurering met vier divisies: creatie, media, healthcare en digitaal: Publicis Communications, Publicis Media, Publicis Healthcare en Publicis.Sapient.

Onder media vallen nu de mediabureaus Starcom en Zenith, plus DigitasLBi. Volgens de holding komt deze verschuiving voor uit de wens om 'een uniek en hybride bureau te creëren met media, data en technologie, met toegang tot data- en mediabronnen'. Michael Kahn wordt de internationale topman van DigitasLB.
.

Onder media vallen nu de mediabureaus Starcom en Zenith, plus DigitasLBi. Volgens de holding komt deze verschuiving voor uit de wens om 'een uniek en hybride bureau te creëren met media, data en technologie, met toegang tot data- en mediabronnen'. Michael Kahn wordt de internationale topman van DigitasLB.


.


Nederland


De verschuiving van DigitasLBi heeft volgens co-ceo Dirk van den Bosch geen consequenties voor de Nederlandse situatie, waar Publicis One vorig jaar werd opgezet, een 'house of brands' van twaalf merken op het gebied van creatie, media, technologie, data & productie. Die werken al nauw met elkaar samen. 'DigitasLBi wordt dus niet de nieuwe mediahub in Nederland. Het gaat internationaal slechts om een verplaatsing van Sapient naar Publicis Media. Voor ons verandert er dus niets.'

geen consequenties voor de Nederlandse situatie, waar

Publicis One vorig jaar werd opgezet, een 'house of brands' van twaalf merken op het gebied van creatie, media, technologie, data & productie. Die werken al nauw met elkaar samen. 'DigitasLBi wordt dus niet de nieuwe mediahub in Nederland. Het gaat internationaal slechts om een verplaatsing van Sapient naar Publicis Media. Voor ons verandert er dus niets.'

vorig jaar werd opgezet, een 'house of brands' van twaalf merken op het gebied van creatie, media, technologie, data & productie. Die werken al nauw met elkaar samen. 'DigitasLBi wordt dus niet de nieuwe mediahub in Nederland. Het gaat internationaal slechts om een verplaatsing van Sapient naar Publicis Media. Voor ons verandert er dus niets.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in