Nierstichting zet mensen aan het denken over orgaandonatie
In de collecteweek van de Nierstichting - van 19 tot en met 25 september - staat dit jaar orgaandonatie centraal. Dit gebeurt in de vorm van een grootse landelijke campagne die dit thema op een nieuwe manier bespreekbaar maakt. Met als doel mensen die nog niet geregistreerd staan aan het denken te zetten en te stimuleren donor te worden.
Deze boodschap wordt onder andere uitgedragen in een televisie- en bioscoopspotje waarin mensen op straat (geen acteurs) aan het woord komen over de vraag wat zij zouden doen als ze zelf een orgaan nodig hadden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu“Over orgaandonatie zijn veel campagnes gevoerd met als doel meer donoren te werven. In tegenstelling tot eerdere campagnes - waarbij het perspectief van de wachtende patiënt het belangrijkste uitgangspunt was - heeft deze campagne een verrassende invalshoek, die van jezelf. Er zijn maar weinig mensen die een orgaan van een ander zouden weigeren als dat hun leven kan redden. Maar als van ons wordt verwacht zélf iets terug te doen, is het antwoord een stuk moeilijker,” aldus Tom Oostrom, algemeen directeur van de Nierstichting. “Met deze campagne willen we mensen die geen donor zijn hierover laten nadenken.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid