Overslaan en naar de inhoud gaan

Nierstichting zet mensen aan het denken over orgaandonatie

‘Zou je een orgaan van een ander willen, als dat je leven zou redden? Maar ben je zelf al donor?’ Deze vragen staan centraal in een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de collecteweek van de - van 19 tot en met 25 september - staat dit jaar orgaandonatie centraal. Dit gebeurt in de vorm van een grootse landelijke campagne die dit thema op een nieuwe manier bespreekbaar maakt. Met als doel mensen die nog niet geregistreerd staan aan het denken te zetten en te stimuleren donor te worden.

related partner content for mobile comes here

Deze boodschap wordt onder andere uitgedragen in een televisie- en bioscoopspotje waarin mensen op straat (geen acteurs) aan het woord komen over de vraag wat zij zouden doen als ze zelf een orgaan nodig hadden.

“Over orgaandonatie zijn veel campagnes gevoerd met als doel meer donoren te werven. In tegenstelling tot eerdere campagnes - waarbij het perspectief van de wachtende patiënt het belangrijkste uitgangspunt was - heeft deze campagne een verrassende invalshoek, die van jezelf. Er zijn maar weinig mensen die een orgaan van een ander zouden weigeren als dat hun leven kan redden. Maar als van ons wordt verwacht zélf iets terug te doen, is het antwoord een stuk moeilijker,” aldus Tom Oostrom, algemeen directeur van de Nierstichting. “Met deze campagne willen we mensen die geen donor zijn hierover laten nadenken.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in