Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediacom lanceert familiepanel

Mediacom recruteerde 15 gezinnen om kwalitatieve consumer insights te verkrijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MediaCom lanceert RealWorldStreet, een onderzoek waarbinnen 15 gezinnen uit Amersfoort ‘onbeperkt toegankelijk’ zijn om consumer insights te verkrijgen. De gezinnen samen zijn volgens Frank Bitter, CEO van Mediacom, een representatieve afspiegeling van de Nederlandse bevolking. Bitter wijst de suggestie dat het moeilijk is om een evenwichtige representatie van de Nederlandse bevolking te verwezenlijken binnen één stad, van de hand: ‘Amersfoort wordt door alle onderzoekers gezien wordt als de gemeente die het beste de gemiddelde afspiegeling van Nederland weergeeft.’

related partner content for mobile comes here

Volgens Bitter is van dichtbij inzicht te krijgen in wat consumenten daadwerkelijk vinden en doen, doordat de consumenteninzichten worden verkregen in de eigen omgeving van de consument, veelal in hun eigen huis. Bitter: ‘Niet alleen door met ze te praten over merken, communicatie, media of actuele onderwerpen, maar ook door ze te observeren, met ze te gaan winkelen, samen de keuken in te duiken en met ze achter de computer te gaan zitten.’ Het onderzoek wordt gedaan door de ‘Insights Manager’ van Mediacom, Daan Booister, die voorheen lang bij JWT zat. Bitter: Booister is hiervoor onder andere opgeleid en getraind door de mensen die dit bij MediaCom UK.

Dergelijk kwalitatief onderzoek wordt door verschillende marktonderzoeksbureaus aangeboden. Grote adverteerders – zoals Unilever – deden in het verleden ook zelf ervaring op door marketeers op ‘consumentensafari’ te sturen. Op welke manier is de lancering van RealWorldStreet onderscheidend? Bitter: ‘Er bestaat geen enkel bureau dat een eigen poule van huishoudens heeft waar op continue basis contact mee wordt onderhouden. Dat contact gaat ook nog eens veel verder dan een vragenuurtje of boodschappen sessie. We zijn daadwerkelijk onderdeel van deze huishoudens en brengen er veel meer tijd door. Daardoor hebben we verregaande mogelijkheden om hun mening te begrijpen en gedrag te observeren. Door te investeren in een eigen poule van huishoudens laten wij zien dat wij het van groot belang vinden om continue een vinger aan de pols te houden bij consumenten en dat wij daardoor altijd in contact staan met de “Real World”.’

RealWorldStreet is een betaalde dienst voor klanten van Mediacom. Bitter zegt dat het echter ook regelmatig zal voorkomen dat Mediacom zelf insights willen genereren voor pitches of als extra onderbouwing voor plannen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in