Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing Enquête: verwachtingen internet verdubbeld

Marketeers ervaren minder beknotting van hun budgetten en de verwachte kansen van internet en e-commerce hebben zich verdubbeld. Ook lijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zijn enkele belangrijke uitkomsten van de vandaag gepubliceerde Grote Marketing Enquête, die Trendbox voor het zevende jaar op rij heeft uitgevoerd in opdracht van Tijdschrift voor Marketing (TvM). Er deden 249 marketeers aan het onderzoek mee.

related partner content for mobile comes here

De grootste kansen liggen volgens de marketeers bij integratie van internet en e-commerce. Dat was in voorgaande jaren ook al zo, maar dit jaar noemen twee keer zoveel marketeers deze kans (64 om 34 procent. Liefst 69 procent van de ondervraagden verschoof het afgelopen boekjaar budget richting internet.

De meest geuite vrees van marketeers is om te blijven hangen in ‘het oude, het kortetermijndenken’. Toch openbaart zich volgens de onderzoekers ook nieuw elan, vooral door de brede aandacht voor zaken als co-branding, wellness, MVO en seniorenmarketing.

De noodzaak van bezuinigingen wordt door de ondervraagde marketeers nog steeds gevoeld, maar beduidend minder dan in voorgaande jaren. In één op de drie gevallen is er in het lopend boekjaar op het marketingbudget beknibbeld, tegen 41 procent vorig jaar en 48 procent in 2004.

Omgerekend zijn de totale bestedingen aan marketingactiviteiten het afgelopen jaar met zo’n 8 procent gedaald, tegen 10 procent het jaar ervoor. Zes op de tien marketeers verwachten dat er het komende boekjaar niet verder hoeft te worden bezuinigd, maar één op de zeven verwacht dit juist wel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in