Marketing Enquête: verwachtingen internet verdubbeld
Dit zijn enkele belangrijke uitkomsten van de vandaag gepubliceerde Grote Marketing Enquête, die Trendbox voor het zevende jaar op rij heeft uitgevoerd in opdracht van Tijdschrift voor Marketing (TvM). Er deden 249 marketeers aan het onderzoek mee.
De grootste kansen liggen volgens de marketeers bij integratie van internet en e-commerce. Dat was in voorgaande jaren ook al zo, maar dit jaar noemen twee keer zoveel marketeers deze kans (64 om 34 procent. Liefst 69 procent van de ondervraagden verschoof het afgelopen boekjaar budget richting internet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe meest geuite vrees van marketeers is om te blijven hangen in ‘het oude, het kortetermijndenken’. Toch openbaart zich volgens de onderzoekers ook nieuw elan, vooral door de brede aandacht voor zaken als co-branding, wellness, MVO en seniorenmarketing.
De noodzaak van bezuinigingen wordt door de ondervraagde marketeers nog steeds gevoeld, maar beduidend minder dan in voorgaande jaren. In één op de drie gevallen is er in het lopend boekjaar op het marketingbudget beknibbeld, tegen 41 procent vorig jaar en 48 procent in 2004.
Omgerekend zijn de totale bestedingen aan marketingactiviteiten het afgelopen jaar met zo’n 8 procent gedaald, tegen 10 procent het jaar ervoor. Zes op de tien marketeers verwachten dat er het komende boekjaar niet verder hoeft te worden bezuinigd, maar één op de zeven verwacht dit juist wel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid