Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet bij recessie belangrijkste bron voor een baan

Internet wordt als belangrijkste bron gezien om een baan te vinden nu de markt krapper is geworden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook blijkt het internet de beste plek om zowel goede vacatures als waardevolle informatie en tips over solliciteren en de arbeidsmarkt te vinden. Dit blijkt uit een onderzoek onder 1081 StepStone gebruikers. Op de vraag ´Welke bronnen bent u meer gaan gebruiken nu het moeilijker wordt om een nieuwe baan te vinden` geeft 68 procent internet aan. Deze groep mensen gebruikt zowel websites van bedrijven en instellingen als carrièresites het meest in hun zoektocht naar een nieuwe baan. 35 Procent van de ondervraagden is de krant meer gaan gebruiken, 31 procent uitzendbureaus en werving- en selectiebureaus en 20 procent gaat vaker te rade bij vrienden, kennissen en familie. 10 Procent heeft zijn of haar strategie niet aangepast: zij gebruiken nog steeds dezelfde bronnen. De laatste vacature waar mensen op reageerden kwam bij 47 procent van de ondervraagden van het internet en bij 20 procent uit de krant.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in