Overslaan en naar de inhoud gaan

Informatie over ramp in VS komt vooral van tv

Mediabureau Medialand heeft vorige week, één dag na de aanslagen in de VS, onderzoek gedaan naar de media die Nederlanders hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Intomart hield 500 interviews om uit te vinden dat meer dan de helft (54 procent) van de Nederlanders pas thuis voor het eerst hoorde van de ramp. Ruim een kwart (27 procent) hoorde het al op het werk. Eenderde hoorde het nieuws via de televisie, een kwart via de radio of van vrienden en bekenden. Ruim de helft van de Nederlanders heeft helemaal niet naar de radio geluisterd.

related partner content for mobile comes here

Na het vernemen van het nieuws hebben vrijwel alle Nederlanders (81 procent) op tv meer informatie gezocht over de aanslagen. Een op de vijf mannen (18 procent) haalde de informatie op de radio. Vrouwen deden dat veel minder, slechts 9 procent luisterde naar de radio. Tweederde van de Nederlanders heeft de berichtgeving op tv-zender Nederland2 gevolgd. Ruim eenderde op Nederland1. Er werd flink gezapt, want gemiddeld keek men naar 2,7 zender. De gemiddelde kijktijd van Nederland2 (16.00-24.00) steeg van 21 minuten op een reguliere dinsdag naar 50 minuten op 11 september.

Intomart merkt op dat vier op de vijf Nederlanders het vervelend vindt als er tijdens berichtgeving over de aanslag reclame zou zijn uitgezonden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in