Informatie over ramp in VS komt vooral van tv
Intomart hield 500 interviews om uit te vinden dat meer dan de helft (54 procent) van de Nederlanders pas thuis voor het eerst hoorde van de ramp. Ruim een kwart (27 procent) hoorde het al op het werk. Eenderde hoorde het nieuws via de televisie, een kwart via de radio of van vrienden en bekenden. Ruim de helft van de Nederlanders heeft helemaal niet naar de radio geluisterd.
Na het vernemen van het nieuws hebben vrijwel alle Nederlanders (81 procent) op tv meer informatie gezocht over de aanslagen. Een op de vijf mannen (18 procent) haalde de informatie op de radio. Vrouwen deden dat veel minder, slechts 9 procent luisterde naar de radio. Tweederde van de Nederlanders heeft de berichtgeving op tv-zender Nederland2 gevolgd. Ruim eenderde op Nederland1. Er werd flink gezapt, want gemiddeld keek men naar 2,7 zender. De gemiddelde kijktijd van Nederland2 (16.00-24.00) steeg van 21 minuten op een reguliere dinsdag naar 50 minuten op 11 september.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIntomart merkt op dat vier op de vijf Nederlanders het vervelend vindt als er tijdens berichtgeving over de aanslag reclame zou zijn uitgezonden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid