Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Het vertrouwen in BP nog niet hersteld’

Nederlanders hebben weinig vertrouwen in BP, na de ramp in de Golf van Mexico als gevolg van het in april geëxplodeerde boorplatform. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BP heeft ondanks de genomen maatregelen, de (gedeeltelijke) schuldbekentenis en het aanbieden van excuses, het vertrouwen van Nederlanders niet teruggewonnen. De helft van de Nederlanders vindt dat BP te weinig actie heeft ondernomen om de gevolgen van de ramp te beperken. Als gevolg hiervan geeft bijna 5 maanden na de ramp nog steeds 10% van de BP-klanten aan minder vaak bij BP te gaan tanken.

related partner content for mobile comes here

Internet speelt een grote rol bij de informatievoorziening over de ramp. Het nieuws en de ontwikkelingen worden voornamelijk gevolgd via nieuwssites en sites van kranten. Via diverse social media laten consumenten zich uit over de ramp, vooral na berichten over de voortgang van het dichten van het gat en het vertrek van topman Hayward.

Ruim zes op de tien Nederlanders vinden dat BP als enige partij moet opdraaien voor alle kosten van de ramp. Desondanks wordt de schuld niet door iedereen volledig bij BP gelegd. De verantwoordelijkheid wordt ook bij de maatschappij zelf gelegd. “Wanneer raken we nou eens van onze olieverslaving af?” vraagt iemand zich af in een reactie op een nieuwssite.

Grafiek: aantal berichten over BP per week
In juni en juli worden per week maar liefst 1500 comments op een nieuwsbericht en ruim 500 berichten op blogs en fora over BP geplaatst, vooral op NUjij.nl, FOK.nl en Spitsnieuws.nl. Het aantal Twitter-berichten over BP overstijgt deze aantallen nog eens ruimschoots (deze zijn niet opgenomen in de grafiek).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in