Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken overtreedt de Reclamecode

De Reclame Code Commissie heeft twee reclames van bierbrouwer Heineken veroordeeld. Dat gebeurde naar aanleiding van een klacht van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Stap kreeg gelijk van de commissie. Ze oordeelde dat Heineken in twee printreclames in de serie Biertje? de reclamecode voor alcoholhoudende drank heeft overtreden. Het gaat om posters die het afgelopen wintersportseizoen onder andere waren te zien op NS-stations.

related partner content for mobile comes here

Een van de posters toont een skileraar met een glas bier in de hand in het gezelschap van vrouwelijke leerlingen. De leraar roept: ‘Biertje?’ De andere poster toont de leraar met onder anderen een man met een snowboard en een andere wintersporter met een pilsje in zijn hand.

Aangezien de afgebeelde personen met skies in wintersporttenue zijn gekleed en op klaarlichte dag zijn afgebeeld oordeelde de Reclame Code Commissie dat bier wordt aanbevolen in een risicovolle situatie. Heineken heeft aangegeven met de reclames alleen het drinken van bier tijdens de après-ski te willen promoten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in