Overslaan en naar de inhoud gaan

Garfinkel verkiest DDB boven Publicis

Lee Garfinkel, chief creative officer van D'Arcy, heeft een bod van Publicis Groupe naast zich neergelegd en stapt over naar DDB.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Inmiddels is David Droga naar voren geschoven als de nieuwe worldwide creative director van het Publicis Worldwide netwerk. Hij was executive creative director bij Saatchi & Saatchi, Londen. Garfinkel werd als eerste door ceo Maurice Levy gevraagd om de hoogste creatieve functie bij bureau Publicis te vervullen. Maar hij wordt nu chairman en chief creative officer bij DDB. ‘Het was niet dat ik daar wou vertrekken, maar dit is een van de droombanen’, zei Garfinkel in de New York Times. Garfinkel’s beslissing zou mogelijk ook een streep door de rekening voor Publicis zijn als het gaat om het Cadbury-account ter waarde van 45 miljoen euro. Het chocolademerk had net het account bij D'Arcy ondergebracht op het moment dat het bureau aankondigde te sluiten. Cadbury wilde alleen bij Publicis blijven als het team (met Garfinkel) zou blijven werken op het account (Campaign/Adage).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in