Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Den Haag minst populaire stad van Nederland’

Amsterdam is de meest besproken stad, meldt Clipit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Clipit deed een media monitoring-onderzoek naar hoe en hoe vaak er over Nederlandse steden in de media wordt gesproken.

related partner content for mobile comes here

Amsterdam is de meest besproken stad van ons land. In twee maanden verschenen er ruim één miljoen berichten op internet, in de krant en op radio en tv over de stad. Clipit schrijft dat dit omgerekend goed is voor ruim 300 miljoen euro aan pr-waarde.

Rotterdam (624.254) en Utrecht (524.423) staan op de tweede en derde plek.

Maastricht en Amersfoort zijn de favoriete steden en Den Haag het minst populair (53 procent is negatief).

Clipit keek altijd naar online berichten, dit keer onderzocht het ook berichten in printmedia, op radio en tv.

Clipit: ‘Op radio en tv zet het beeld wat we al zagen voor online door; Amsterdam is koploper, wederom gevolgd door Rotterdam. Den Haag dankt de derde plaats vooral aan nieuws over de politiek.’

Groningen meest besproken in printmedia

Als alleen printmedia wordt uitgelicht, is Groningen het meest besproken.

Clipit: ‘Berichten over Groningen bevatten opvallend vaak ook woorden als aardbeving, gaswinning en NAM.’

Maastricht heeft de gedeelde koppositie mede te danken aan de goede naam van haar universiteit, schrijft het onderzoekbureau. En in de onderzoeksperiode vond het carnaval plaats.

Rotterdam en Utrecht naderen Amsterdam wat betreft pr-waarde van de berichten.

‘Waar de waarde voor Amsterdam ten opzichte van ons onderzoek in 2013 met 20 procent steeg, zagen Rotterdam en Utrecht hun pr-waarde meer dan verdubbelen.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in