Overslaan en naar de inhoud gaan

Havas en Boondoggle fuseren

Creatief directeuren Nils Taildeman en Menno Schipper stappen over van DDB & Tribal Amsterdam naar het fusiebureau.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nadat in juli 2013 Havas Worldwide Digital met Boondoggle tot Boondoggle Amsterdam, gaat Boondoggle Amsterdam per 1 april verder met Havas Worldwide Amsterdam onder de naam Havas/Boondoggle Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe bureau wordt ‘een samenspel van de uitgesproken progressieve, digitale signatuur en start-up mentaliteit van Boondoggle en de brede merk- en TTL-ervaring van Havas Worldwide’, zo heet het in het begeleidende persbericht.

‘We bouwen met de fusie aan een agency met meer volume en zichtbaarheid. Havas/Boondoggle krijgt een stevige talent base en een breder klant portfolio, ondersteund door een sterk netwerk. De directe verbinding met Boondoggle Leuven zal bijdragen aan meer flexibiliteit en een breder palet aan services,’ Aldus ceo Sander Tacx, die samen met Rob van Beek (managing partner), Remko Herremans (head of strategy) en de nieuwe creatieve directie het management van Havas/Boondoggle Amsterdam zal vormen.

Nils Taildeman (foto, links) en Menno Schipper (foto, rechts) werkten bijna zeven jaar bij DDB & Tribal Amsterdam, waarvan de laatste anderhalf jaar als creatief directeur. Een greep uit hun portfolio: InShared, Autodrop, Eneco, Grolsch, KLM, Ziggo, Centraal Beheer Achmea, Verbond van Verzekeraars en Chocomel.

Schipper: ‘Hoewel we het erg naar onze zin hadden bij DDB & Tribal, ging het toch kriebelen en voelden we de behoefte om meer ons stempel te kunnen drukken. Op dit moment gebeurt er veel bij Havas en Boondoggle en we voelen veel goede energie. Het lijkt ons te gek om onze ervaring van de afgelopen jaren te gebruiken om van beide bureaus met verschillende kwaliteiten een sterke eenheid te maken.’

Rob van Beek: ‘Menno en Nils hebben de integratie van Tribal en DDB van dichtbij meegemaakt. Dat zal helpen bij een snelle samensmelting van de twee zusjes in een nieuw Nederlands bureau. Daarnaast zijn deze twee creatieven echte leiders. Ze hebben de juiste energie, een sterke reputatie en ze maken geweldig werk van een constant hoog niveau.’

Havas/Boondoggle Amsterdam werkt voor: PSA Peugeot Citroën, Nutricia (Nutrilon), Heinz, Freo, Perfetti van Melle, KNVB, Rituals Cosmetics, Hoya, Iglo, Lely, Disneyland Parijs, Unibail Rodamco, PostNL, Paturain en Chateau d’Ax.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in