Datastandaard voor consumentengoederen
Het rapport beschrijft de verstrekkende impact van het delen van een datastandaard tussen producenten en retailers. De best practice aanbevelingen hebben ten grondslag de Global Trade Item Numbers (GTIN) en Global Location Numbers (GLNs), unieke nummers waarmee producten en lokaties geïdentificeerd kunnen worden. ‘Global Data Synchronization reduceert inefficiencies in de keten en helpt bij het managen van productinformatie, bestellingen, promoties en leveringen’, zegt peter Jordan van Kraft Foods en co-voorzitter van de GCI stuurgroep.
Van der Hoeven hamert erop dat de onderzoeksuitkomsten nog maar het begin zijn: ‘We moeten ons nu richten op het bouwen van een wereldwijd register van unieke productdata. We moeten nauw samenwerken met instanties als EAN International en UCC en actief proberen een kritische massa te bereiken. Antony Burgmans van Unilever wijst op het risico van het niet vrijwillig aanvaarden van een wereldwijde standaard: er ontstaan allerlei conflicterende werkwijzen. In de executive board van GCI zijn grote retailers als Boots, Carrefour, Casino, Delhaize Group, Ahold en Wal-Mart, en fabrikanten als Coca-Cola, Danone, Heinz, Henkel, P&G, Sara Lee en Unilever vertegenwoordigd.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaUnilever laat in een afzonderlijk persbericht weten niet de afzender van de onderzoeksresultaten en de genoemde percentages te zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid