Overslaan en naar de inhoud gaan

Datastandaard voor consumentengoederen

Een wereldwijde standaard voor data-uitwisseling in fmcg zou de business performance met 10 tot 15 procent verbeteren. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het rapport beschrijft de verstrekkende impact van het delen van een datastandaard tussen producenten en retailers. De best practice aanbevelingen hebben ten grondslag de Global Trade Item Numbers (GTIN) en Global Location Numbers (GLNs), unieke nummers waarmee producten en lokaties geïdentificeerd kunnen worden. ‘Global Data Synchronization reduceert inefficiencies in de keten en helpt bij het managen van productinformatie, bestellingen, promoties en leveringen’, zegt peter Jordan van Kraft Foods en co-voorzitter van de GCI stuurgroep.

related partner content for mobile comes here

Van der Hoeven hamert erop dat de onderzoeksuitkomsten nog maar het begin zijn: ‘We moeten ons nu richten op het bouwen van een wereldwijd register van unieke productdata. We moeten nauw samenwerken met instanties als EAN International en UCC en actief proberen een kritische massa te bereiken. Antony Burgmans van Unilever wijst op het risico van het niet vrijwillig aanvaarden van een wereldwijde standaard: er ontstaan allerlei conflicterende werkwijzen. In de executive board van GCI zijn grote retailers als Boots, Carrefour, Casino, Delhaize Group, Ahold en Wal-Mart, en fabrikanten als Coca-Cola, Danone, Heinz, Henkel, P&G, Sara Lee en Unilever vertegenwoordigd.

Unilever laat in een afzonderlijk persbericht weten niet de afzender van de onderzoeksresultaten en de genoemde percentages te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in