Overslaan en naar de inhoud gaan

Co-branding is effectieve strategie

Multinationals die hun merken willen afzetten in lokale markten én lokale bedrijven die hun goedverkopende producten op de wereldmarkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Co-branding kan een uiterst effectieve strategie zijn om een merk te introduceren in een nieuwe markt. Je maakt handig gebruik van de bekendheid en waardering die het partnermerk in het voor jou nog onbekende afzetgebied heeft opgebouwd. Dat geldt met name voor het grote merk dat zich in een lokale markt wil invechten. Voor lokale merken die op grotere schaal willen opereren zit het voordeel van co-branding tevens in de mogelijkheid om nieuw kapitaal aan te trekken en gebruik te maken van de technologische kennis van de grote partner. Maar wil co-branding slagen, dan moet er wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan. Zo zal er van te voren terdege onderzoek moeten worden gedaan naar de merkperceptie van de consument. Daarbij dient te worden gekeken of de beide merken ook in de beleving van de klant goed bij elkaar passen. Maar ook de fysieke kant van de zaak is belangrijk: de verpakking en de manier waarop het nieuwe product wordt geïntroduceerd. En tenslotte is het vooral zaak om voldoende tijd uit te trekken voor de co-brandingsoperatie. Consumenten hebben nu eenmaal tijd nodig om hun oude merkassociaties af te schudden en te wennen aan de nieuwe verbintenis.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Business Horizons<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in