Overslaan en naar de inhoud gaan

Cadbury aast op Stimorol

Cadbury Schweppes, de op drie na grootste snoepfabrikant in de wereld, aast op een deel van Dandy, het Deense bedrijf dat onder de merknaam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse pers vermoedt dat Cadbury misschien wel 350 miljoen pond (bijna 570 miljoen euro) over heeft voor de transactie. Dandy had verleden jaar een omzet van meer dan 290 miljoen euro. Het Britse Cadbury bevestigt onderhandelingen te voeren met het bedrijf. De groep geeft geen details over de gesprekken. Het is nog niet zeker dat de onderhandelingen ook een positief resultaat opleveren. Cadbury is bekend als fabrikant van frisdranken als Schweppes en 7Up. Dandy is niet alleen eigenaar van de merknaam Stimorol maar ook van V6 en Dirol. Cadbury hoeft niet bang te zijn voor een concurrerend bod van het Nederlandse CSM, de leverancier van King-pepermunt en Sportlife-kauwgom. Een deal tussen Dandy en CSM zou in tal van landen op bezwaren van de mededingingsinstanties stuiten, aldus het Vlaamse blad Tijd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in