Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie rijdt er nog Porsche Nine Eleven?

De naam van de fameuse Porsche 911 heeft een sinistere bijklank gekregen. Niettemin, het gaat verrassend goed met de autofabrikant. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de ramp van 11 september verkocht de Porsche 911 toch nog heel behoorlijk: bijna 3.000 Amerikanen kochten er een in het laatste kwartaal van vorig jaar, een toename van 23% vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Ze legden er $ 68.000 voor op tafel. Het ijzersterke merk Porsche heeft altijd een mystieke uitstraling gehad. Een autoproducent bemand door gedreven, ambitieuze designers die zich niet lieten leiden door zoiets aards als winst maken. Misschien verklaart juist dat het succes van Porsche, want het bedrijf ziet zijn winst alleen maar groeien: over het afgelopen jaar een groei van 29%, naar een record van $ 237 miljoen, met een omzet die 12% steeg en een brutowinstmarge van 6,1%, waar de sector gemiddeld 1,9% scoort.

related partner content for mobile comes here

Een sterk en ook gezond merk dus, volledig gefocust op sportauto’s. Maar er zijn veranderingen op til. In het najaar komt Porsche namelijk met een merkextensie, de Cayenne. Het opmerkelijke is dat dit een gezinsauto is, met een prijs zo rond de $ 50.000, die de strijd moet aanbinden met de Mercedes M-klasse, de Lexus RX 300 en de BMW X%. Zal Porsche met deze extensie zijn merkziel verkopen? Daarvoor wordt gevreesd. Aan de andere kant, de verwachting is dat deze Cayenne de omzet van Porsche met 50% zal doen toenemen. En dat klinkt gezond.

< SIZE=1>Bron: forbes global<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in