1 op 3 online consumenten zoekt op mobiel
Dat blijkt uit onderzoek van e-tailing group PowerReviews.
De zoekopdrachten zijn voor uitverkoop- en speciale acties, winkelinformatie zoals locatie, openingstijden etc.
Wat deze online consumenten ook doen, is het raadplegen van productrecensies (32 procent), de prijs vergelijken met die van Amazon.com (31 procent), in een online winkel zoeken naar het favoriete product (31 procent). 29 procent van de online consumenten checkt de prijzen ook bij andere online aanbieders dan Amazon.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Als men kijkt naar het mobiele gedrag van online consumenten als ze zich in een winkel bevinden, dan blijkt dat 38 procent op de mobiel promotionele coupons ‘ophaalt’ om in de winkel te gebruiken. 36 procent kijkt om te vergelijken naar de prijs van het product op Amazon en andere online aanbieders. De ondervraagden vergelijken prijzen op hun mobiel iets vaker als ze in een winkel zijn, dan daarbuiten.
In-store mobiele activiteiten zoals productrecensies lezen, barcodes scannen en prijsvergelijking en kijken welke producten de retailer nog meer verkoopt dan die in de winkel staan, dat gebeurt zo’n 35 procent. 33 procent checkt de prijzen van de retailer op de mobiele site en scant barcodes voor meer productinformatie.
QR-codes zijn ook populair, 31 procent van de ondervraagden scant deze codes voor prijsvergelijking en voor meer info.
Onderzoekers van L.E.K. Consulting Mobile Commerce Survey ontdekten dat twee derde van de smartphone- en tabletgebruikers hun mobiele apparaten gebruiken om aankopen te doen en 80 procent van hen geeft aan dat ze hun smartphone en tablet hebben gebruikt in de aankoopbeslissing.
39 procent van hen doet via hun mobiele apparaat een of meerdere keren per maand een aankoop (muziek- en videodownloads niet meegeteld), 60 procent gebruikt iedere maand de smartphone om naar producten te kijken en te vergelijken. Het onderzoeksbureau noemt de eerste groep ‘Active Mobile Consumers’ en de tweede ‘Mobile Window Shoppers.’
(bron: Marketingcharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid