Overslaan en naar de inhoud gaan

1 op 3 online consumenten zoekt op mobiel

Ongeveer één op de drie Amerikaanse online consumenten heeft de afgelopen drie maanden een of meerdere keren op zijn mobiel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van e-tailing group .
De zoekopdrachten zijn voor uitverkoop- en speciale acties, winkelinformatie zoals locatie, openingstijden etc.

related partner content for mobile comes here

Wat deze online consumenten ook doen, is het raadplegen van productrecensies (32 procent), de prijs vergelijken met die van Amazon.com (31 procent), in een online winkel zoeken naar het favoriete product (31 procent). 29 procent van de online consumenten checkt de prijzen ook bij andere online aanbieders dan Amazon.

Als men kijkt naar het mobiele gedrag van online consumenten als ze zich in een winkel bevinden, dan blijkt dat 38 procent op de mobiel promotionele coupons ‘ophaalt’ om in de winkel te gebruiken. 36 procent kijkt om te vergelijken naar de prijs van het product op Amazon en andere online aanbieders. De ondervraagden vergelijken prijzen op hun mobiel iets vaker als ze in een winkel zijn, dan daarbuiten.
In-store mobiele activiteiten zoals productrecensies lezen, barcodes scannen en prijsvergelijking en kijken welke producten de retailer nog meer verkoopt dan die in de winkel staan, dat gebeurt zo’n 35 procent. 33 procent checkt de prijzen van de retailer op de mobiele site en scant barcodes voor meer productinformatie.

QR-codes zijn ook populair, 31 procent van de ondervraagden scant deze codes voor prijsvergelijking en voor meer info.

Onderzoekers van L.E.K. Consulting Mobile Commerce Survey ontdekten dat twee derde van de smartphone- en tabletgebruikers hun mobiele apparaten gebruiken om aankopen te doen en 80 procent van hen geeft aan dat ze hun smartphone en tablet hebben gebruikt in de aankoopbeslissing.

39 procent van hen doet via hun mobiele apparaat een of meerdere keren per maand een aankoop (muziek- en videodownloads niet meegeteld), 60 procent gebruikt iedere maand de smartphone om naar producten te kijken en te vergelijken. Het onderzoeksbureau noemt de eerste groep ‘Active Mobile Consumers’ en de tweede ‘Mobile Window Shoppers.’

(bron: Marketingcharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in