Overslaan en naar de inhoud gaan

Wouter Blok weg bij Coolblue, aan de slag voor Sprint

CMO begint na 1 jaar Coolblue voor zichzelf. Marketingonline stelde hem 4 vragen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Coolblue hield altijd vol ‘’, maar nam een jaar geleden toch een marketingdirecteur aan. Wouter Blok kwam van Google, waar hij Industry Manager Travel was, maar stopt echter na een jaar alweer als CMO bij Coolblue. Marketingonline spoorde hem op in de States, waar hij het bedrijf Sprint helpt met het formuleren van een digitale visie. Een kort vraaggesprek.

related partner content for mobile comes here

Wouter, je was een jaar in dienst bij Coolblue. Niet zo heel lang eigenlijk. Wat was de reden dat je weg bent gegaan?
Blok: ‘Coolblue groeit nu zo hard, dat mijn bestuurlijke taken de overhand namen boven de inhoudelijke marketingtaken. Ik bemerkte dat ik hier minder voldoening uit haalde.’

Wat ben je nu aan het doen?
Blok blijkt voor zichzelf te zijn begonnen: ‘Als Marketing Intrepreneur help ik bedrijven van binnen uit de cultuur, kennis en kunde te adopteren die nodig is om klanten te blijven binden. 

Zijn eerste klant: het Amerikaanse telecombedrijf Sprint. Wat doe je voor Sprint?
‘In mijn rol als VP digital growth, help ik als een soort chief martech met het formuleren van de digitale visie en de stappen om deze met het team waar te maken.’

Wat kunnen we het komende jaar van je verwachten?
‘Veel mijlen maken, letterlijk en figuurlijk. Als ik binnen dit typisch Amerikaanse hiërarchisch bedrijf een kanteling teweeg kan brengen in collaboratie, proces en digitale performance, heb ik een gaaf jaar gehad.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in