Overslaan en naar de inhoud gaan

Effie Awards wordt toegankelijker voor nieuwe generatie merken en bureaus

De organisatie voert een aantal vernieuwingen door.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onder leiding van de Effie Stuurgroep – Dick van der Lecq (VEA), Roland van Maanen (BvA) en Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) – vernieuwt Effie de categorieën, introduceert nieuwkomers korting en verlengt de campagneperiode en inzendtermijn. Dick van der Lecq: &;De Effie is en blijft de Oscar onder de reclameprijzen. Met behoud van focus op effectiviteit willen we de Effie Award, evenals de Effie kennis en kunde, toegankelijker maken voor een nieuwe generatie merken, adverteerders en bureaus.&;

related partner content for mobile comes here

Splitsing categorie Gedrag In de grootste categorie
Gedrag werden zowel kort- als langlopende campagnes ingezonden. Hierdoor moesten er soms appels met peren vergeleken worden. Daarom is er nu de categorie Gedrag Kort voor campagnes met een looptijd en resultaten binnen 1 jaar. En de categorie Gedrag Lang voor campagnes met een looptijd langer dan 1 jaar. Het scheiden van de kortlopende campagnes, meestal introducties of activaties, van de langlopende campagnes komt de vergelijkbaarheid en daarmee de objectiviteit ten goede. Voor Gedrag Kort wordt een nieuwe achtkoppige jury samengesteld.

Campagneperiode verlengd
De periode waarin een campagne moet hebben gelopen, en het resultaat wordt gemeten, wordt verlengd tot 30 juni van het jaar van inzenden. Campagnes die in het voorjaar gestart zijn, kunnen zo nog in hetzelfde jaar worden ingezonden.

Inzendtermijn verlengd
Dit jaar hebben inzenders meer tijd om in te zenden. De laatste deadline staat dit jaar op 16 september 2016.

Categorie Bewustwording krijgt de titel ‘Maatschappelijk’
Om nog duidelijker te maken dat er een aparte categorie is voor campagnes die als doel hebben om een maatschappelijk issue of initiatief op de kaart te zetten, is de categorie Bewustwording omgedoopt naar de categorie Maatschappelijk. Dit moet nog duidelijker maken dat deze categorie bedoeld is voor adverteerders uit de profit- en non-profitsector. En voor alle communicatiecampagnes met een maatschappelijke doelstelling en resultaat.

Nieuwkomerskorting
Adverteerders en bureaus die beide niet eerder een Effie inzonden, krijgen 50 procent korting op hun eerste ingezonden case.

Meer focus op Effie kennis en kunde
De Effie Stuurgroep wil meer focus op het delen van Effie kennis en kunde. Daarom organiseert zij de komende maanden een zestal gratis Masterclasses. Tijdens het 24Festival op 1 november 2016 vindt er traditiegetrouw ‘s avonds de Effie Uitreiking plaats. Daarnaast zal er in het programma meer aandacht zijn voor de inhoudelijkheid van de ingezonden cases.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in