Overslaan en naar de inhoud gaan

Word met AR een bewaker of zelfs 'de iconische pop' in Squid Game

Alles Augmented #81 Tweewekelijks het laatste nieuws over augmented reality en hoe het de toekomst verandert.
weartheweekend
weartheweekend

1. Samsung en K-Pop artiest Bibi maken een clip die je in AR kan dragen

Samsung heeft samen met W+K Amsterdam een nieuwe campagne gelanceerd waarmee ze virtual fashion via AR voor iedereen beschikbaar willen maken. Samen met K-pop artiest Bibi en zes digitale fashion designers zoals Ines Allah en Gwen Kim is een collectie ontwikkeld met zes virtuele outfits. De collectie is te vinden onder de ‘Fun Mode’ op Galaxy devices en te zien in de nieuwe clip van het nummer ‘The Weekend’ van Bibi.

related partner content for mobile comes here

De ‘Fun Mode’ is een Snapchat-integratie in de camera van deze devices waardoor iedereen zonder Snapchat-app de AR-Lenses kan uitproberen. Een superslimme feature van zowel Samsung als Snapchat. Onlangs kondigde Snapchat ook aan dat ze dezelfde samenwerking opzettn met Google.

Op de nieuwe Pixel 6 is het dan mogelijk om vanuit het lock screen naar ‘Quick Tap to Snap’ te gaan. Naast het feit dat de outfits er heel goed zien is het ook erg tof dat diezelfde virtuele outfits in een clip te bewonderen zijn en direct met 1 druk op de knop ook gelijk via body tracking zelf kan uitproberen.

Je haalt zo echt een videoclip in huis, of beter nog gezegd je wordt zelf onderdeel van die clip.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Galaxy A: Digital Fashion Meets Fun Mode

2. Volumetric video in social AR en als livestream via 8th Wall

Om de nieuwe ‘Halloween Kills’ film te promoten is het bekende horror-cultkarakter Michael Mayers met volumetric video (3D video) tot leven gebracht in een Snapchat Lens. Het is volgens mij de eerste keer dat ik een Lens gezien heb met volumetric-content en het ziet er levensecht uit. Scan de Snapcode hier.

Het webAR-platform 8th Wall is een samenwerking aangegaan met volumetric video partner 8i. Hierdoor kunnen ze nu zelfs live volumetric video broadcasten in plaats van dagen rendering/productie. Als gebruiker kan er zo overal zo’n hologram livestream geplaatst worden en van alle kanten bekeken.

De livestream kan wel alleen opgenomen worden in één van 8i’s studio’s in Amerika of Azië. Voor de press-release werden uiteraard beide CEO’s geïnterviewd en live uitgezonden als volumetric video.

Halloween AR

3. Snap start eigen creatieve AR innovatie studio genaamd Arcadia

Tijdens de Advertising Week in New York was er veel nieuws rondom en activiteiten van Snap. Zoals de samenwerking met Shake Shack, waarbij in het restaurant allerlei hele toffe AR-experiences gedaan kunnen worden, zoals karakters tot leven laten komen of virtual try ons proberen van de gezamenlijke merch.

Maar het grootste nieuws was dat Snap zijn eigen AR studio is gestart voor high end branded AR experiences. En niet alleen voor Snapchat maar voor elk platform. Ze zijn vooral gefocust op innovatie en pre release features die nog niet beschikbaar zijn. Echt een studio die meer en betere AR moet gaan evangeliseren. Om zo het gehele AR-ecosysteem een boost te kunnen geven.

Introducing Arcadia – A New Type of Creative Studio

4. Pop cultuur hypes zoals Squid Game komen tot leven met AR

De afgelopen weken kon je niet om de nieuwe Koreaanse Netflix hitserie Squid Game heen.

AR-creators duiken hier dan ook gelijk op en pakken allemaal bekende elementen van de serie en brengen die tot leven. Zoals de Lens van Don Allen III, waarbij je een bewaker wordt, een Lens van Foodi Dan, waarbij je de gemaskeerde leider wordt of dit Instagram effect van Isabel Palumbo waarbij je de iconische pop wordt.

Bekijk hier een heel overzicht op LensList. Heel tof. Ik snap niet dat Netflix of elke andere publisher dit niet standaard voor elke serie laat maken. Zo hebben wij bij Playar laatst ook een AR-experience ontwikkeld voor het nieuwe seizoen van de Walking Dead.

squid game

5. NASA lanceert graphic novel met AR om een carrière in space te promoten

Op de Comic Con in New York heeft NASA een graphic novel met AR gelanceerd om iedereen enthousiast te maken voor een space-carrière.

In ‘First Woman: NASA’s Promise for Humanity’ volg je het fictieve karakter Callie Roderigues die haar dromen najaagt. Ze wordt de eerste gekleurde vrouw die voet op de maan zet. Als je de comic hebt kan je een app downloaden waarmee sommige scènes tot leven komen en je echt de karakters en technologie in je eigen kamer kan bekijken en ervaren.

NASA's first interactive graphic novel, First Woman

Lees meer en schrijf je in

Lees ook de andere 'Alles Augmented' posts en schrijf je in voor de tweewekelijkse AR-nieuwsbrief van Bas Gezelle.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in